Elevernes forkvinde: Vi kan mærke konsekvenserne
Banner_Ingrid Kjærgaard-1_300ppi_grayscale

Elevernes forkvinde: Vi kan mærke konsekvenserne

Gymnasieeleverne kan mærke, at lærerne har mindre tid til den enkelte elev.

“Elever oplever, at der går måneder, før de får feedback på en skriftlig opgave. Og så bliver feedbacken nærmest meningsløs, da eleven ikke længere kan huske sin egen opgave,” siger Ingrid Kjærgaard, som er forkvinde for Danske Gymnasieelevers Sammenslutning (DGS).

Hun mener også, at eleverne kan mærke, at lærerne har dårligere tid til at forberede sig.

Hvis der ikke kommer et løft af taxameteret, bliver det bare en omfordeling af penge.

Ingrid Kjærgaard, forkvinde
DGS

“Hvis lærerne i højere grad bruger standardiseret undervisningsmateriale, bliver undervisningen ikke tilpasset eleverne i klassen. God undervisning handler om at vide, hvilke elever du har med at gøre,” siger Ingrid Kjærgaard.

Hun mener, at politikerne i forbindelse med de nuværende forhandlinger om et nyt taxametersystem skal tilføre flere ressourcer.

“Hvis der ikke kommer et løft af taxameteret, bliver det bare en omfordeling af penge, og så løfter man ikke kvaliteten.”

Tema: Flere elever pr. lærer