Det er sværere at give karakterer
Banner_2020_10_26_c-zoo_gymnasieskolen_svendborg_CHRB_0041

Det er sværere at give karakterer

”Jeg oplever, at det indimellem er blevet sværere at give karakterer, fordi alle elever ikke når at komme så meget til orde. Det betyder især, at de svage elever nemmere tabes på gulvet. Nogle gemmer sig bag deres skærm og siger ikke så meget, og det kan være svært at nå at tage fat i alle.

Jeg har fem hold, og der er gradvist i de senere år blevet flere elever på holdene. Nu er der ofte op mod 30 elever på et hold, hvor der tidligere var omkring 24. Derudover har jeg fået flere andre funktioner på skolen, end jeg havde tidligere.

Jeg bliver nogle gange ked af, at jeg ikke har tid til at gøre mit arbejde ordentligt.

Camilla Hesselberg Buch, lærer
Svendborg Tekniske Gymnasium

Jeg har været underviser i 18 år, og jeg kan se nu, at eleverne ikke får det samme udbytte af undervisningen, som de tidligere fik, fordi der ikke er nok tid til den enkelte.

Vi taler meget om, at eleverne skal have formativ feedback, men problemet er, at det tager lang tid, og der er ikke længere så meget tid til at rette skriftlige opgaver.

Jeg synes, at mine fag er vigtige, og jeg vil rigtig gerne det her arbejde, så jeg bliver nogle gange ked af, at jeg ikke har tid til at gøre mit arbejde ordentligt. Jeg bebrejder ikke min ledelse, de er jo magtesløse over, at der er blevet færre ressourcer.ʺ

Camilla Hesselberg Buch

• Navn: Camilla Hesselberg Buch