Lærerværelserne er fyldt med gode kolleger
Tema-Godekolleger-banner

Lærerværelserne er fyldt med gode kolleger

Et kæmpestort flertal af landets gymnasielærere  har gode kolleger. En god kollega er parat med faglig sparring, er til at stole på og giver arbejdsglæde. Det viser en ny undersøgelse, som Gymnasieskolen har lavet.

På spørgsmålet “Hvad karakteriserer bedst en god kollega?” måtte lærerne vælge op til tre svar.

undersøgelse om lærernes forhold til deres kollegerGode kollega udsagn

Sådan har vi gjort

Gymnasieskolen har i perioden 21.-26. maj lavet en undersøgelse om lærernes forhold til deres kolleger. Vi sendte et spørgeskema ud via e-mail til et repræsentativt udsnit af GL’s medlemmer. 463 besvarede under­søgelsen. Det giver en svarprocent på 21.

Tema om gode kolleger

Læs hele Gymnasieskolens tema om gode kolleger:

Har du verdens bedste kollega?

At have gode kolleger er for mange gymnasielærere ensbetydende med arbejdsglæde. Der er mange fantastiske kolleger ude på skolerne – dem vil vi på fagbladet Gymnasieskolen gerne hylde i en travl hverdag.

Derfor sætter vi nu en konkurrence i gang, hvor man kan nominere sin gode gymnasie­lærerkollega. Skriv til godekolleger@gl.org, og fortæl, hvorfor han/hun er en god kollega. Sidste frist er den 1. september 2019.

Den 12. september kårer og offentliggør vi den allerbedste kollega på gymnasieskolen.dk.

Vinderen får 5.000 kroner til et socialt arrangement sammen med kollegerne.

Vi glæder os til at høre om alle de mange gode kolleger.

Gymnasieskolens redaktion