SVAR til Lars Viggers
No image

SVAR til Lars Viggers

GL er partipolitisk uafhængig, og det understreger vi blandt andet ved at samarbejde med alle de uddannelsespolitiske ordførere i Folketinget – uden undtagelse. For at sikre den bedst mulige interessevaretagelse for medlemmerne er det afgørende, at GL er partipolitisk uafhængig.

Min sang i sidste nummer af Gymnasieskolen var ikke en hyldest til et bestemt parti, men en anerkendelse af det nye loft over klassekvotienten. I GL mener vi, at det er vigtigt at gøre alle elever til så dygtige studenter/hf’ere som muligt, og i den sammenhæng er det en vigtig forudsætning, at der ikke stuves alt for mange elever sammen på for lidt plads.

I regeringsgrundlaget er der en ny retorik, hvor det eksplicit er angivet, at det er lærerne, der har ansvaret for undervisningen, hvilket er befriende, efter der i årevis har været en ensidig ledelsesfokusering. Det er vi også meget glade for i GL.

Når jeg indledte sangen med at takke ministeren for hilsenen, var det, fordi hun havde sendt en videohilsen til GL’s repræsentantskabsmøde. Den kan ses her: http://bit.ly/antorini.

Sangen skal således ikke tolkes som et politisk indlæg, men som en anerkendelse af bestemte tiltag og som en opfordring til, at regeringen også ser på andre problemstillinger i den gymnasiale sektor, såsom brugerbetaling på VUC.

Gorm Leschly
Formand for GL