Annonce
Skip to content
Find vej til
  • Job
  • Annonceinfo
  • Redaktionen
  • Artikler
  • Anmeldelser
  • Meninger
Skriv et debatindlæg
0
  • Alle
  • Arbejdsmiljø
  • OK 21
  • Undervisning

Mere

  • Adgangskrav Afskedigelser Alkoholpolitik Almendannelse anvendelsesorienteret undervisning arb Arbejdsglæde Arbejdsmiljø Arbejdstid AT Besparelse Brobygning Corona Dannelse Dansk Deltid DGS Didaktik Digital dannelse
  • Digital eksamensovervågning Digitalisering Efteruddannelse Eksamen Eksamensform Elevboom i gymnasiet Elever med handicap elevfor Elevfordeling Elevtrivsel Engelsk Eux Faglighed Feedback Finanslov 2023 Folketingsvalg 2015 Folketingsvalg 2019 Folketingsvalg 2022 Frafald
  • Fremmedsprog Fremmedsprogsstrategi GDPR GL's hovedbestyrelsesvalg GLs internationale arbejde Grønland Grundforløb Gymnasiale suppleringskurser Gymnasielukning Gymnasiereform 2016 Hf Historie Idræt Innovation Integration It It i undervisning It-forbud Karakterer
  • Karakterkrav Karakterræs Karakterskala Karrierelæring kinesisk Klager Klasseledelse Klima Kommunikation og it Kompetenceudvikling Køn Kunstig intelligens Lærer-elev-relation Lærerliv Lectio Ledelse Lektier Lokalaftale Lokalløn
  • Løn Matematik Matematik B Min gymnasietid Naturgeografi Naturvidenskab Nedskæringer Ny lærer Nyt skoleår - nye ideer OK 13 OK 15 OK 21 OK 24 Ordblind Overenskomst Pension Præstationskultur Praktikant Professionel kapital
  • Psykisk arbejdsmiljø regeringens gymnasieudspil Repræsentantskabsmøde Rettestrategier samarbejde mellem uddannelser serviceeftersyn Sexchikane Sexisme Skriftlighed Snyd Sociale Medier Socialt taxameter SRP Stress Studieretning Studietur Sverige Taxameter Taxameterordning
  • Teamsamarbejde tidsregistrering Tillidsrepræsentant Tværfaglighed Uddannelsespolitik Undervisningsdifferentiering Valgkamp Vejledning Vidensdeling Videregående uddannelse Virtuel undervisning VUC Ytringsfrihed
  • Gymnasiereform 2016 OK 13 Corona Elevfordeling Fremmedsprog Nedskæringer Digitalisering Eksamen Besparelse Uddannelsespolitik
luk
Tilbage
Debat Eksamen SRP

Forsamtale ifm. SRP

3. august 2022
Skrevet af_
Helle Simonsen

Har været ude som censor/medeksaminator ved årets SRP-eksamener. Opgaven er meget omfattende og tidskrævende, – og midt i en travl eksamensperiode synes forsamtalen at være helt unødvendig og spild af alles tid.

Bekendtgørelsen siger at “Eksaminator og censor drøfter inden den mundtlige eksamination, hvilke områder og problemstillinger i relation til det skriftlige produkt eksaminanden skal uddybe.”. Jeg forstår ikke behovet for denne samtale – jeg kan alligevel ikke huske, hvad kemilæreren vil spørge om (jeg forstår måske ikke engang spørgsmålet.)  Herudover kan man jo ikke vide, om eksaminanden af sig selv uddyber det, vi – i forsamtalen – har aftalt at ville spørge ind til.

Forsamtalen er dermed total unødvendig, – vi kan sagtens gennemføre eksamen uden, og vi kan sagtens bedømme eksaminandens præstation uden at have spildt tiden på en forsamtale. Vil opfodre GL til at arbejde for at få afskaffet disse forsamtaler!

Et sidste “pip”: Nogle af mine kollegaer (både hjemme og ude) havde en stærk mistanke om, de SRP-elever, de skulle eksaminere, var blevet gjort bekendt med konklusionerne i forsamtalerne – det er næppe meningen med forsamtalerne.

Helle Simonsen, lektor, HF og VUC Nord

 

 

Link er kopieret
Kommentar til indlægget

Skriv et svar Annuller svar

Du skal være logget ind for at skrive en kommentar.

Fortsæt med Facebook
Continue with Google
Fortsæt med Twitter

Eller opret med din email

Klik her, hvis du har glemt din adgangskode
Relaterede artikler
  • fullsizeoutput_358-aspect-ratio-348-234
    Blog

    Hjælp eleven til SRP – formulér eksplicit

  • Anders Frikke Peter Hall sorthvid
    Debat Uddannelsespolitik Undervisning

    Det faglige og logistiske SRP-helvede

  • Michael Møller
    Debat Undervisning

    Eksamensformer på stx

  • IMG_1698
    Debat

    Et alternativt SRP-fagvalg?

  • Bodil-Marie - portræt_0
    Blog

    Lad os blive på egen banehalvdel

  • Annonceinfo
  • Job
  • GL
  • Redaktionen
  • Artikler
  • Anmeldelser
  • Meninger
  • Skriv et debatindlæg

Tilmeld nyhedsbrev

Gå ikke glip af nyheder fra Gymnasieskolen

Indtast din email adresse
Copyright Gymnasieskolen 2023

Anbefalede stofområder
  • Arbejdsmiljø
  • Undervisning
  • Karriere
Anbefalede emner
  • Corona
  • Stress
  • Eksamen

Artikler

Meninger

Anmeldelser

Ingen resultater