Nyt blad med tema om gode kolleger
Forside52019blad

Nyt blad med tema om gode kolleger

Gode kolleger, senere pensionsalder og skoleudvikling er nogle af emnerne, som Gymnasieskolen byder på i det nyeste nummer.

Skoleårets sidste nummer af Gymnasieskolen lander i postkassen i denne uge.
Her sætter vi blandt andet fokus på alle de gode kolleger, som gymnasierne er fyldt med, og som betyder meget for mange gymnasielærere.

Eleverne er selvfølgelig vigtige, men de kommer og går jo – det gør gode kolleger ikke.

Anne ­Birgitte Castberg, lærer

Greve Gymnasium

God undervisning er ikke raket­videnskab
Lasse Seidelin Bendtsen gør det krystalklart for eleverne, hvad de skal kunne. Han bruger eksempler og historier fra virkeligheden, så teorien er lettere at forstå. Og så sørger han for, at det er trygt at lære nyt.

Snart skal mange flere 67-årige lærere være i arbejde
Pensionsalderen stiger, og om få år er den 67 år. Det kan blive en udfordring, at lærerne skal blive så længe på arbejdsmarkedet, lyder det fra GL.

Kiwi-forskeren med de effektfulde idéer
Professor Helen Timperley fra University of Auckland er internationalt anerkendt inden for skoleudvikling og pædagogisk praksis. Hun står bag en udviklingsmodel, der beviseligt kan løfte elevernes læring og trivsel.

At lære dybt nok til at kunne forbedre læringen for eleverne kræver en alvorlig indsats.

Helen Timperley, professor
University of Auckland

Tema om gode kolleger

Læs hele Gymnasieskolens tema om gode kolleger: