Hverdag: Vejle Tekniske Gymnasium
hverdag-banner

Hverdag: Vejle Tekniske Gymnasium

Årets første eksamener på Vejle Tekniske Gymnasium er i fuld gang. Niels Bodilsen og Lasse Hvidtfeldt fra 2.q har trukket tryk og opdrift i deres afsluttende fysikeksamen. Den næste halvanden time skal de sammen med syv klassekammerater lave eksperimentelt arbejde, inden de skal eksamineres individuelt.

Tekst_ Vorre

Sted_ Vejle Tekniske Gymnasium

Dato_ 28. maj 2019

Rasmus Mølgaard og Jonas Jakobsen fra 2.q er til eksamen
Rasmus Mølgaard og Jonas Jakobsen fra 2.q er til eksamen i fysik og har lige trukket termodynamik. Ramus Mølgaard har svært ved at skjule sin begejstring for emnet.

Alle 3.g-elever med matematik A skal op i skriftlig matematik
Alle 3.g-elever med matematik A skal op i skriftlig matematik. Som noget nyt har eleverne fået tildelt et forberedelsesmateriale, de arbejder med på skolen, inden de i morgen skal til en fem timers eksamen, hvor de får udleveret den endelige opgave.

En meget glad Mikkel Rasmussen
En meget glad Mikkel Rasmussen fra 1.u har lige fået 12 i ­kommunikation og it. Tobias Sørensen venter spændt på, at det bliver hans tur, og en af deres klasse­kammerater er kommet for at bakke dem op, inden han selv skal til eksamen.

Træk et emne
Kryds fingre– og træk! Eksamen i samfundsfag i 1.k er i gang.

Søren Trangbæk fra 1.k
Søren Trangbæk fra 1.k har efter 45 minutters forberedelse netop sat sig ved eksamensbordet. De næste 24 minutter skal han eksamineres i politiske partier af sin samfundsfagslærer, Thomas Løkke Læssøe, og censor Christina Kirk.

Hverdag

Et skoleår består af cirka 200 skoledage og en næsten uendelig række af stunder. I denne serie indfanger Gymnasieskolen i billeder og tekst glimt fra hverdagens gymnasieliv.