Hverdag: Tornbjerg Gymnasium
Tornbjerg-Gymnasium-32-banner

Hverdag: Tornbjerg Gymnasium

“Be yourself no matter what they say”. Hun lukker øjnene og synger verset igen, mens koret og bandet følger trop. Stings klassiker Englishman in New York er en del af Tornbjerg Gymnasiums årsshow, Så Skriv! 100 elever har været med til at producere årsshowet om Shakespeare, som forsøger at få skrivelysten tilbage på sin rejse gennem nutidens Odense.

Tekst_ Vorre

Thornbjerg Gymnasium - Årsshow
Den store mund, smøgen i mundvigen og gadedrengsattituden. Andreas Oetzel Pedersen spiller Kim Larsen i årsshowet. Han har set flere videoklip fra Kim Larsens koncerter for at kunne imitere gavflaben på bedste vis. “Det er svært at spille en kendt person, som alle har en forestilling om hvordan skal se ud og lyde,” siger Andreas Oetzel Pedersen, som går i 1.g

Redskabsrummet til gymnastiksalen er lavet om til kostume- og sminkerum
Redskabsrummet til gymnastiksalen er for en weekend lavet om til kostume- og sminkerum for skuespillerne. Håndboldmål, bolde og yogamåtter må vige pladsen for foundation, hårnet og så mange lag øjenskygge, at selv publikum på bagerste række ikke er i tvivl om farven.

Fælleskab er en vigtig bestanddel af årsshowet
“Det bedste ved årsshowet er fællesskabet. Vi lærer hinanden at kende på tværs af årgangene, og så skaber vi det hele sammen.” Caroline Jacobsen, 1.g (t.h.)

Hovedrollen i årsshowet på Tornbjerg Gymnasium sminkes
Anthon Petersen spiller hovedrollen som Shakespeare. På rejsen gennem Odense falder forfatteren over letbanebyggeriet, hænger ud på værtshuset Viggos og inspireres af Kim Larsen. Til sidst finder han kærligheden og får skrivelysten tilbage.

Hverdag

Et skoleår består af cirka 200 skoledage og en næsten uendelig række af stunder. I denne serie indfanger Gymnasieskolen i billeder og tekst glimt fra hverdagens gymnasieliv.