Svar til Steen Toft Jørgensen:
No image

Svar til Steen Toft Jørgensen:

Gymnasieuddannelserne får i disse år flere og flere forskellige elever. Det er en udfordring, som vi skal og kan tage op. Og heldigvis er der mange lærere, som giver udtryk for glæde ved udviklingen. Men det betyder også, at der på mange måder skal tænkes i nye måder at gøre tingene på, og det tror jeg gymnasielærere er vildt dygtige til. Det er blandt andet også derfor, GL har været med til at foreslå ministeren et udviklingsprogram, så gymnasieuddannelserne fortsat kan løse sine opgaver på et godt fagligt og pædagogisk niveau. Aflønningen for vejledning kan aftales på den enkelte skole, som du også selv er inde på. Fra 1. august kommer der nye planlægningsbestemmelser, hvor den enkelte lærer kan drøfte sin samlede arbejdsbelastning med ledelsen. Den bestemmelse forventer GL sig meget af.

Gorm Leschly