Tillidsvalgte skal evaluere OK 13
Faglig møde 02

Tillidsvalgte skal evaluere OK 13

Mandag starter GL's repræsentantskabsmøde, hvor OK 13 skal evalueres og diskuteres. Det bliver samtidig den afgående formand Gorm Leschlys sidste repræsentantskabsmøde. Fagbladet Gymnasieskolen dækker mødet her på siden.

Mandag og tirsdag i næste uge mødes 200 af GL's tillidsrepræsentanter og hovedbestyrelsesmedlemmer på Frederiksberg i København. Hovedemnet ved det to dage lange repræsentantskabsmøde er en gennemgående evaluering af processen omkring OK 13.

Mandag er der sat hele to en halv time af til en evaluering af hændelsesforløbet  på baggrund af en rapport fra Mikkel Mailand, der er forskningsleder, lektor og ph.d. ved Forskningscenter for Arbejdsmarkeds- og Organisationsstudier (FAOS) på Københavns Universitet. Desuden skal kommunikationen i processen evalueres på baggrund af en rapport fra Anker Brink Lund, professor ved CBS.

Derefter skal der ses fremad og diskuteres, hvordan OK 13-implementeringen bedst kan klares.

Repræsentantskabsmødet ligger lige midt i valgkampen til GL's hovedbestyrelse, og evalueringen af OK 13-forløbet vil selvfølgelig også både indirekte og direkte være en form for valgdebat.

GL's formand, Gorm Leschly, siger:

"Det er vigtigt, at vi sammen med tillidsrepræsentanterne får diskuteret den cirkel af mistillid, der er på en del skoler. Den er skabt på baggrund af Moderniseringsstyrelsens og nogle rektorer og direktørers åbenlyse magtbrynde i deres nye ledelsesrum. De konflikter er og bliver GL's udfordringer."

Repræsentantskabsmødet er det sidste, hvor afgående formand Gorm Leschly deltager. Han går af som formand fra årsskiftet, hvor den nye hovedbestyrelse konstituerer sig.

Fagbladet Gymnasieskolen dækker mødet her på siden. Twitter vil også blive taget i brug ved de punkter, der tillader det. Tweeter du selv om repræsentantskabsmødet, så brug hashtagget #glrep13.