Artikel
Nyt blad med tema om feedback
GYM 1 2018Forside

Nyt blad med tema om feedback

En forsker, der mener, at man også bliver kreativ ved at læse Oehlenschläger, en artikel om, at gymnasielærerne er imod, at lønnen skal forhandles lokalt, og et tema om feedback er nogle af de emner, du kan læse om i det nyeste nummer af Gymnasieskolen.

I den nye gymnasiereform er kravene til løbende evaluering blevet skæpet. Det seneste nummer af Gymnasieskolen sætter derfor fokus på formativ evaluering. 

To forskere giver deres bud på, hvad god evaluering er, og tre lærere fortæller om, hvordan de arbejder med formativ evaluering i gymnasiet. GL’s uddannelsesformand fortæller også, hvordan det kan være svært at give god feedback i en tid med nedskæringer.

Spillet om OK 18
Få et hurtigt overblik over overenskomstforhandlingerne.

I Aarhus er karrierelæring en del af almendannelsen
Karrierelæring handler ikke kun om uddannelse og erhverv, men også om værdier og valg i livet generelt. Sådan er tilgangen til det nye reformkrav på Aarhus Katedralskole, og det har mindsket lærernes skepsis, siger vejledere og uddannelsesleder. 

Ekspert støtter lærere: Mere lokal løn er grundstenen til en total asocial arbejdskultur
Gymnasielærerne skal i fremtiden forhandle mere løn lokalt, mener Finansministeriet. Et flertal af lærerne siger nej.
Ledelsesrådgiver Christian Ørsted advarer om, at det vil fjerne lærernes fokus fra kerneopgaven.

Ønsker vi virkelig, at vores gymnasielærere skal til at fokusere mere på at blive dygtigere til at forhandle løn?

Christian Ørsted, ledelsesrådgiver
 

På vej mod en ny æra
Georgien har behov for at omstille til moderne, vestligt orienteret undervisning. Intentionerne er gode, men problemerne mange. GL-projekt, der skal være med til at forbedre undervisningen, skaber begejstring hos både de georgiske lærere og deres ministerium. 

Kreativiteten opstår også ved at læse Oehlenschläger

Vi træner kreativitet og empati blandt andet ved at læse litteratur og se på og forstå kunst.

Lene Tanggaard, kreativitetsforsker
Aalborg Universitet

Vi skal passe på, at fokus på kreativitet og innovation i gymnasiet ikke kommer til at handle mere om form end indhold. Det advarer kreativitetsforsker Lene Tanggaard om i dette interview. 

Tema om feedback

Kommentar til artiklen

Skriv et svar

Anbefalede stofområder
Anbefalede emner

Artikler

Meninger

Anmeldelser

Ingen resultater