Innovation
No image

Innovation

Som eksempel på innovation nævnes i sidste nummer af Gymnasieskolen “en hjemløs, der har lavet et plasticrør, som han sætter ned over en af byens varmluftskanaler for at holde varmen om natten”. Hvilket pletskud af en metafor for den stadige strøm af varm luft, der vælter ned over siderne i det pågældende nummer, og hvilket visionært bud på den fremtid, vi skal ruste eleverne til, fremtiden som hjemløse! Det sparer penge, det sparer ressourcer, det sparer energi, og der kan sælges CO?-kvoter i tonsvis. Hold kæft, hvor bliver vi rige! Hvis ideen slår an, og eksportmulighederne udnyttes rigtigt, ender det måske endda med, at vi kan købe hele verden.

Se, det ville være et rigtigt eventyr, som H.C. Andersen ville sige, hvis han ikke var strøget af pensum.

Knud Michelsen
Virum Gymnasium