Annonce
Skip to content
Find vej til
  • Job
  • Annonceinfo
  • Redaktionen
  • Artikler
  • Anmeldelser
  • Meninger
Skriv et debatindlæg
0
  • Alle
  • Arbejdsmiljø
  • Kunstig intelligens
  • Undervisning

Mere

  • Adgangskrav Afskedigelser Alkoholpolitik Almendannelse anvendelsesorienteret undervisning arb Arbejdsglæde Arbejdsmiljø Arbejdstid AT Besparelse Brobygning Corona Dannelse Dansk Deltid DGS Didaktik Digital dannelse
  • Digital eksamensovervågning Digitalisering Efteruddannelse Eksamen Eksamensform Elevboom i gymnasiet Elever med handicap elevfor Elevfordeling Elevtrivsel Engelsk Eux Faglighed Feedback Filosofi Finanslov 2023 Folketingsvalg 2015 Folketingsvalg 2019 Folketingsvalg 2022
  • Frafald Fremmedsprog Fremmedsprogsstrategi GDPR GL's hovedbestyrelsesvalg GLs internationale arbejde Grønland Grundforløb Gymnasiale suppleringskurser Gymnasielukning Gymnasiereform 2016 Hf Historie Idræt Innovation Integration It It i undervisning It-forbud
  • Karakterer Karakterkrav Karakterræs Karakterskala Karrierelæring kinesisk Klager Klasseledelse Klima Kommunikation og it Kompetenceudvikling Køn Kunstig intelligens Lærer-elev-relation Lærerliv Læsevejledning Lectio Ledelse Lektier
  • Lokalaftale Lokalløn Løn Matematik Matematik B Min gymnasietid Naturgeografi Naturvidenskab Nedskæringer Ny lærer Nyt skoleår - nye ideer OK 13 OK 15 OK 21 OK 24 Ordblind Overenskomst Pension Præstationskultur
  • Praktikant Professionel kapital Psykisk arbejdsmiljø regeringens gymnasieudspil Repræsentantskabsmøde Rettestrategier samarbejde mellem uddannelser serviceeftersyn Sexchikane Sexisme Skriftlighed Snyd Sociale Medier Socialt taxameter SOP SRP Stress Studieretning Studietur
  • Sverige Taxameter Taxameterordning Teamsamarbejde tidsregistrering Tillidsrepræsentant Tværfaglighed Uddannelsespolitik Undervisningsdifferentiering Valgkamp Vejledning Vidensdeling Videregående uddannelse Virtuel undervisning VUC Ytringsfrihed
  • Gymnasiereform 2016 OK 13 Corona Elevfordeling Fremmedsprog Nedskæringer Digitalisering Eksamen Kunstig intelligens Besparelse
luk
Tilbage
mortenjest

Velkommen til nyt gymnasieskolen.dk

23. maj 2012
Skrevet af_
Morten Jest
Denne artikel er hentet fra arkiv og er ikke optimeret til det nye design.

Gymnasieskolens nye website er i luften. Det giver nogle nye muligheder for både læserne og for redaktionen.

Så kom vi endelig i luften!

Da det trykte blad blev relanceret sidste år, var der samtidig tænkt en ny web-løsning med i konceptet. Sitet lod imidlertid vente på sig, da der skete personaleudskiftning, og redaktionen i en længere periode var underbemandet og i det hele taget befandt sig i en stor forandringsproces. Samtidig forestod der ændringer hos nogle eksterne samarbejdspartnere, hvilket skabte usikkerhed om rammerne. Det er således et tiltrængt løft af Gymnasieskolens samlede tilbud til medlemmerne, vi står overfor den kommende tid.

Efter cirka et halvt års intenst arbejde med projektbeskrivelser, indholdsmøder, annoncestrategier, design og teknisk udvikling samt de seneste uger implementering er det derfor med både lettelse og stor spænding, at vi i dag har trykket på knappen, der flyttede gymnasieskolen.dk fra en server til en anden. Vi er nemlig spændt på, hvordan vores læsere, først og fremmest GL’s medlemmer, på sigt vil tage imod det nye site.

Vores læserundersøgelser har vist et behov for en moderne digital ydelse i form af et dynamisk website med mange flere elementer, end det gamle, der af ressourcemæssige årsager har ligget mere eller mindre dødt de seneste år, havde. Det trykte blad er ganske vist populært, men mange synes ikke, at de har tid til at fortære det hver anden uge. Det giver dem dårlig samvittighed, når det af og til kommer til at ligge i ”bunken” sammen med de andre ting, man ikke når!

Samtidig ser vi på redaktionen også frem til at tage et nyt instrument i brug, nemlig evnen til at arbejde i en daglig nyhedsstrøm med et opdateret website. Det stiller nye krav, men det giver også nye muligheder, som vi ofte har manglet.

Det betyder, at vi som redaktion skal til at arbejde på en lidt anden måde, ligesom læserne skal vænne sig til, at stoffet måske bliver fordelt anderledes, og det trykte blad dermed efter sommerferien vil undergå nogle justeringer indholdsmæssigt. Perioden indtil sommerferien er ikke ment som en ”prøveperiode”, nærmere en overgangsperiode, hvor læserne skal ”lære” at bruge sitet – om ikke som daglig kilde, så i det mindste som supplement til det trykte blad. Det er klart, at der i denne periode vil komme justeringer – sådan er det jo med det meste nye – ligesom flere elementer vil blive tilføjet.

Derudover vil vi snarligt følge lanceringen af websitet op med et ugentligt nyhedsbrev.

Vi håber selvfølgelig, at medlemmerne vil tage gymnasieskolen.dk til sig og begynde at se det som medlemsblad på lige fod med den tryksag, der kommer ind ad døren – ikke mindst fordi den trykte udgave fra august kun vil komme en gang om måneden (tilsat periodiske særudgivelser).

Jeg vil opfordre læserne til at give deres besyv med på gymnasieskolen.dk; alle artikler har kommentarmulighed, hvilket giver langt bedre mulighed for diskussion og et veludviklet medlemsdemokrati i forhold til det trykte blads debatspalter, som jo er længe undervejs i produktionsprocessen. Det er også vigtigt for os som redaktion at vide, hvad vores læsere tænker om deres arbejde i dagligdagen, ligesom vi altid er åbne for ideer.

Jeg vil ønske alle god fornøjelse med brugen af gymnasieskolen.dk. Vi vil i hvert fald gøre vores til, at det bliver brugbart og vedkommende.

Link er kopieret
Kommentar til indlægget

Skriv et svar Annuller svar

Du skal være logget ind for at skrive en kommentar.

Fortsæt med Facebook
Continue with Google
Fortsæt med Twitter

Eller opret med din email

Klik her, hvis du har glemt din adgangskode
Relaterede artikler
  • No image

    Er der problemer med trusler og selvcensur i gymnasiet?

  • No image

    Tæt på ligestilling

  • No image

    “Entydig” kritik af grundforløbet?

  • No image

    Hvorfor papirblad?

  • No image

    Afskaf hf-vintereksamen på blandede institutioner

  • Annonceinfo
  • Job
  • GL
  • Redaktionen
  • Artikler
  • Anmeldelser
  • Meninger
  • Skriv et debatindlæg

Tilmeld nyhedsbrev

Gå ikke glip af nyheder fra Gymnasieskolen

Indtast din email adresse
Copyright Gymnasieskolen 2023

Anbefalede stofområder
  • Arbejdsmiljø
  • Undervisning
  • Karriere
Anbefalede emner
  • Corona
  • Stress
  • Eksamen

Artikler

Meninger

Anmeldelser

Ingen resultater