Nyt blad med tema om synlig læring
forside

Nyt blad med tema om synlig læring

Synlig læring, en presset generation og opsang fra en tidligere tillidsrepræsentant kan du blandt andet læse om i månedens udgave af Gymnasieskolen.

I dag udkommer sommerens nummer af Gymnasieskolen.

Tema om synlig læring
Flere og flere gymnasier bruger synlig læring, hvor elever og lærere arbejder efter meget synlige læringsmål.
Vi ser nærmere på undervisningsmetoden og taler med lærere, som har arbejdet med synlig læring i det seneste år.

Farvel til gymnasiet
Gymnasieskolen har mødt Anne Lindskov, der går på pension efter 36 år på samme skole og 34 år som tillidsrepræsentant.
Hun taler oprigtigt om op- og nedture og om de forandringer, gymnasiet er gået igennem.

“Fra politisk side har man nu omkalfatret skolerne til et ringe plagiat af en privat virksomhed. Den indramning er bekymrende og tarvelig, for uddannelse og undervisningsprocesser egner sig ikke til at have sådan en hierarkisk struktur,” siger hun.

Den stakåndede generation
De unge spurter gennem ungdommen for at nå at hægte sig på en eller anden form for meningsfuld tilværelse, inden afgrunden åbner sig under dem.
Det er en generation, der er presset og presser sig selv til det yderste, mener Olav Hesseldahl, cand.mag i filosofi og stifter af Ungdomsbureauet.

Find Gymnasieskolen i din postkasse i dag eller i morgen, og læs ovennævnte og flere historier.
Du kan også se bladet digitalt herunder.