Forskere hjælper med SRP
shutterstock_87715432

Forskere hjælper med SRP

Eleverne kan nu få support fra forskere til deres studieretningsprojekt, hvis de tilmelder sig konkurrencen Unge Forskere. Der er også præmie til læreren.

Studieretningsprojekter kan give mere end faglig viden og gode karakterer. Hvis gymnasieeleverne har et naturvidenskabeligt projekt, er der også mulighed for at deltage i konkurrencen Unge Forskere.

Ud over kontante præmier for over 250.000 kroner dyster eleverne om deltagelse i en række internationale konkurrencer i for eksempel Kina og USA.

10.000 kroner til bedste lærer
Unge Forskere er en konkurrence, der forsøger at stimulere og øge interessen for naturvidenskab, miljø, teknik og innovation blandt børn og unge i Danmark.

Jo flere og jo bedre projekter man som lærer tilmelder, jo større er sandsynligheden for, at man vinder prisen som bedste lærer. Præmien er 10.000 kroner. I år fik Kirsten Frandsen fra Odense Tekniske Gymnasium prisen.
Tilmelder eleverne sig i uge 49 har de mulighed for at få support fra Novozymes Bioinnovations forskere. Fra nu af og frem til februar kan eleverne også få support fra DTU’s forskere.

Tilmelding
Konkurrencen er inddelt i tre spor: Technology, Life Science og Physical Science.
Alle børn fra 0.klasse til 3.g kan deltage og er inddelt i tre kategorier efter klassetrin. Gymnasieelever hører til kategorien Unge Forskere Senior.
Tilmeldingsfrist er 25. februar 2013.

Unge Forskere er sponsoreret af Ministeriet for Børn og Undervisning, Ministeriet for Forskning, Innovation og Videregående Uddannelser samt en lang række virksomheder som Danfoss og Vestas.

Læs mere om Unge Forskere Senior her