Praktikant på Gymnasieskolen

Gymnasieskolen tilbyder en lærerig, spændende og sjov praktiktid, hvor du lærer og udvikler dig i trygge rammer med højt til loftet. Læs mere og se video om at være praktikant på Gymnasieskolen.

Tekst_ Gymnasieskolen

På Gymnasieskolen kommer du både til at lave magasinjournalistik og digital journalistik med tekst og video til gymnasieskolen.dk

Gymnasieskolen og gymnasieskolen.dk er fagblad og nyhedssite for gymnasielærere. I magasinet går vi i dybden med temaer og giver plads til det gode interview. Samtidig skriver vi hver dag nyheder og reportager til gymnasieskolen.dk.

Mød redaktionen og hør mere om hverdagen som praktikant på Gymnasieskolen i denne video.

Du bliver sendt til pressemøde i Undervisningsministeriet og på reportagetur til Lemvig. Hvis du selv har gode ideer, er der rig mulighed for at udfolde dem. Du vil arbejde med alle genrer fra den hurtige webnyhed til den dybdeborende baggrundsartikel, og du kommer til at arbejde sammen med fotografer, illustratorer og layoutere.

.

Vi skriver om hverdagen på gymnasierne og dækker uddannelsespolitikken tæt.

Kontakt os

Johan Rasmussen, praktikantvejleder
johan@gl.org

Morten Jest, chefredaktør
mj@gl.org

Vi prioriterer din uddannelse højt, og du vil jævnligt få efterkritik og coaching. Vi er en social arbejdsplads, hvor vi går op i, at praktikanten har det godt, lærer og udvikler sig.

Vi er fem medarbejdere inklusiv praktikanten og holder til på Vesterbrogade midt i København sammen med Gymnasieskolernes Lærerforenings sekretariat.

Stillingen er som udgangspunkt på 12 måneder, men vi ansætter også i seks måneder.

Herunder kan du se og læse magasinet Gymnasieskolen og nederst kan du se tre eksempler på artikler fra gymnasieskolen.dk.

• 2024
  • 2023