Nyt nummer af Gymnasieskolen med tema om fusion
2018 06 Omslag

Nyt nummer af Gymnasieskolen med tema om fusion

Digital oprustning, faglig fordybelse og fusionsskoler er nogle af emnerne, som du kan læse om i det nye nummer af Gymnasieskolen.

I et nyt design sendes skoleårets første nummer af Gymnasieskolen ud i disse dage.

Der bliver færre elever mange steder i landet, og regeringen skærer ned. Det giver flere spekulationer om fusioner mellem skolerne.
Gymnasieskolen gør status på udsigten til flere fusioner og spørger, om større også altid er bedre?

Annette Nordstrøm Hansen stopper som formand
Til januar skal Gymnasieskolernes Lærerforening have ny formand.
Annette Nordstrøm Hansen genopstiller nemlig ikke til hovedbestyrelsen, men vender i stedet tilbage til jobbet som gymnasielærer igen.

Digital oprustning
De unge er digitalt udsatte, mener ­professor Ole Sejer Iversen. Derfor skal gymnasielærere blive bedre til at ruste de unge til digitaliseringen, men det kræver en massiv efteruddannelse.

Jeg efterspørger ikke, at man indkøber mere hardware, men at man investerer massivt i efteruddannelse af lærerne.

Ole Sejer Iversen, professor
Aarhus Universitet

Mig og mit fag
Gymnasielærer Tina Sølbek Schmidts mål er at få flere til at interessere sig for naturvidenskab.
I bioteknologi arbejder hun blandt andet med projekter om islandsk arvemasse, kortlægning af molekyler i lægemidler og produktion af hytteost. For Tina Sølbek Schmidt kan slet ikke blive færdig med at nørde i sine fag.
Vær med fra starten, når Gymnasieskolen starter ny serie, der zoomer ind på lærernes faglighed og passion.

Find bladet i postkassen, eller læs det herunder.
Gymnasieskolen september 2018

Tema om fusion

Læs Gymnasieskolens tema om fusion: