Kom med til GL’s fødselsdag
flag_shutterstock_166341983

Kom med til GL’s fødselsdag

Gymnasieskolernes Lærerforening vil fejre de 125 år med gymnasielærerne og en masse spændende oplæg og debat med blandt andet Dennis Shirley, Andy Hargreaves, Dorte Ågård og Christian Ørsted.

I år fylder Gymnasieskolernes Lærerforening (GL) 125 år.
Det vil foreningen gerne fejre med medlemmerne.
Derfor inviterer GL gymnasielærerne til gratis jubilæumskonference tirsdag den 21. april 2015 i Øksnehallen i København.

“Vi synes i GL’s hovedbestyrelsen, at det er en god lejlighed til at invitere til en spændende gymnasielærerdag,” siger GL’s formand, Annette Nordstrøm Hansen, og tilføjer:

“Jeg glæder mig til sammen med medlemmer og gæster at debattere nogle temaer, som var og er centrale for GL: elevernes læring og lærernes undervisning.”

Listen af foredragsholdere er lang.
GL har blandt andet inviteret professor Dennis Shirley fra Boston College, der vil tale om lærernes rolle i udvikling af elevernes talenter.

Læs: Vi skal være modige og kreative.

Professor Andy Hargreaves fra Boston College vil tale om drivkræfterne bag god undervisning og gode skoler.

Læs: Det er alles ansvar.

Der vil også være workshopper med forskellige oplægsholdere.
Her vil blandt andet ph.d. Dorte Ågård, Aarhus Universitet, holde oplæg og byde op til debat om klasseledelse med nye medier i undervisningen, så de motiverer og ikke distraherer.

Læs: Lærere skal tættere på eleverne.

En anden workshop står ledelsesrådgiver Christian Ørsted for. Han er forfatter til livsfarlig ledelse: Ledelse – et skridt frem eller to tilbage?

Læs: Selvledelse er den værste form for undertrykkelse.

Sidste års vinder af Politikens undervisningspris Henning Bjarne Afzelius fra Nørre Gymnasium inviterer til en debat om, hvad der virker i praksis, når man skal motivere elever og fange den faglige interesse.

Læs: Prisvinder: “Jeg er på min karrieres højdepunkt.”

Dagen afsluttes med festtaler fra GL’s formand, undervisningsministeren og Anders Lund Madsen samt et musikalsk indslag.

Der er stadig ledige pladser til konferencen. Du kan se hele programmet og tilmelde dig på GL’s hjemmeside.

GL's 125 års jubilæumskonference

• 21. april 2015 klokken 10-19.30 i Øksnehallen i København.
  • Gratis for GL-medlemmer.
  • Tilmeld dig her

Mød: