GL-E Kurser
No image

GL-E Kurser

Følg med på GL-E’s forside på http:/gle.gl.org. Nyhedssektionen opdateres løbende med omtale af nye kurser og konferencer, som er relevante for skolerne. ??Ledige pladser på: ??GL-E-kurset Anvendelse af regneark i samfundsfag – beregninger og modeller – udbydes for sidste gang! ?Tid og sted: Onsdag den 1. februar 2012, Høje-Taastrup ved København ?Info/tilmelding NU på hjemmesiden under Kurser i fag/Samfundsfag ???IFPR/GL-E-kurset At gå naturfagligt SOLO – et kursus målrettet undervisere i de naturvidenskabelige fag, der blandt andet introducerer til og giver deltagerne mulighed for at arbejde med, hvordan forskellige taksonomiske niveauer kan beskrives, tilrettelægges og udføres i den konkrete naturfaglige undervisning. ?Tid og sted: Tirsdag den 7. februar 2012, Fredericia – tilmelding NU ?Info/tilmelding på hjemmesiden under Kurser i fag/Fysik ???IFPR/GL-E-kurset Strategisk ledelse, kommunikation og personalerelationer ?målrettet alle med ledelses- og personaleansvar samt ansatte, der ønsker at vide mere om emnerne strategi og personale­ledelse i gymnasiesammenhæng. ?Tid og sted: Torsdag/fredag den 8.-9. marts 2012, internat, Vejle – tilmelding NU ?Info/tilmelding på hjemmesiden under Skoleorg./Ledelse ???DPU/GL-E-kurset Klasseledelseskursus ?Formålet med kurset er at præsentere viden om klasse- og læringsledelse i et praksisnært perspektiv. Kurset vil skelne mellem en klasseledelse, der tager sit udgangspunkt i adfærdsregulering, og en klasseledelse, der tager sit udgangspunkt i tilrettelæggelse og muliggørelse af læreprocesser i undervisningen. ?Tid og sted: Tirsdag den 13. marts 2012 kl. 10-16, DPU, København. ?Tilmelding NU ?Info/tilmelding på hjemmesiden under Almen pædagogik ???GL-E-kurset Poetryslam – Lær teknikken til at fastholde elevernes koncentration i timerne! ?Du får midler til at undgå fx skriveblokering, samt hvordan man fremmer den krea­tive skriveproces, ligesom man generelt perspektiverer til undervisning i litteratur og sprogforståelse. ?Målgruppe: Personer, der arbejder med litteratur, sprogforståelse og sprogfag, for eksempel dansk, engelsk, tysk og fransk, men kan også bruges i mange tværfaglige sammenhænge. ?Tid og sted: Torsdag den 1. marts 2012, Middelfart. Tilmelding NU ?Info/tilmelding på hjemmesiden under Almen pædagogik ???Enkelte ledige pladser på 2 nye it-kurser, støttet af Dialogforum i projektet ikt-understøttet pædagogik i de naturvidenskabelige fag: ??Brug af mobilteknologi – Onsdag den 14. marts 2012, Middelfart – tilmelding NU ?Info/tilmelding på hjemmesiden under It i undervisningen ???Animation, spil og mobilteknologi – Onsdag den 25. april 2012, Nærum ved København – tilmeldingsfrist 9. marts 2012 ?Deltagelse i dette kursus forudsætter forudgående deltagelse i kurset ovenfor eller tilsvarende kursus ?Info/tilmelding på hjemmesiden under It i undervisningen ?

Kontakt GL-E på gl-e@gl.org. Husk, du altid kan se det aktuelle kursustilbud fra GL-E og de faglige foreninger på GL-E’s hjemmeside, http://gle.gl.org og på EMU’en, http://efteruddgym.emu.dk/.