GL-E Kurser
No image

GL-E Kurser

Følg med på GL-E’s forside på http://gle.gl.org – Nyhedssektionen opdateres løbende med omtale af nye kurser og konferencer m.m., som er relevante for skolerne.

Det nye katalog fra GL-E udkommer med næste nummer af Gymnasieskolen, og der er mange spændende nyheder i kursusprogrammet. Bemærk, at de første GL-E-kurser ligger i september med tilmeldingsfrist midt i august.???Blandt GL-E’s kurser i efteråret – med begrænset antal pladser – er?Latinamerikas udvikling – samfundsforhold, kultur og økonomi – i et nutidigt og historisk perspektiv?Uddrag af kursusindhold: Den økonomiske udvikling, Latinamerika på verdensmarkedet, Latinamerikas indplacering i den nye økonomiske verdensorden, US’As mindskede rolle og Kina som ny handelspartner, nye sociale lagdelinger, latinos i USA og latinamerikansk dagligdagskultur under opbrud.?Kurset er målrettet historie, geografi, samfundsfag og spansk.?Tid og sted: Kursus 1201-18: Tirsdag den 18. september 2012, Hotel Park, Middelfart.?Info/tilmelding på hjemmesiden under Kurser i fag/Historie.???Nyheder:??Nyt IFPR-kursus målrettet undervisere på de gymnasiale uddannelser med fokus på samfundsvidenskaberne:?Samfundsvidenskabelig metodetilgang?Uddrag af kursusbeskrivelsen: Kurset vil kvalificere lærere fra det samfundsvidenskabelige fagområde i metodetilgang. Kurset har således til formål at understøtte udviklingen af et fælles sprog om metode i de samfundsvidenskabelige fag. Da den samfundsvidenskabelige videnskab trækker på både positivistiske og konstruktivistiske positioner, vil man have nytte af kurset uanset ens faglige ståsted. Yderligere vil kurset bidrage til en konsensus omkring elevernes faglige metodiske udvikling i de tre gymnasieår. Endelig vil kurset støtte underviserne i arbejdet omkring vejledning og bedømmelse af tværfaglige projekter og eksaminer som AT/DIO og SRP. ?Underviser: Claus Timm, Niels Brock m.m.?Tid og sted: Torsdag den 13. september 2012, kl. 10-16, Høje-Taastrup v. København.?Info/tilmelding på hjemmesiden under Almen pædagogik.???4 gratis kurser om EU i efteråret 2012 ?– rettet mod samfundsfags- og historielærere og udviklet i samarbejde med FALS og Historielærerforeningen:??Éndagskurset Europas udvikling, identitet og udfordringer udbydes tre steder:?Kursus 1201-29: Tirsdag 2. oktober 2012 på First Hotel Høje-Taastrup v. København?Kursus 1201-30: Torsdag 25. oktober 2012 på Hotel Radisson BLU i Aarhus og?Kursus 1201-31: Fredag 14. december 2012 på First Grand Hotel i Odense.??Todageskurset Tæt på EU’s dimensioner og indre relationer i et dansk perspektiv Kursus 1201-28, der henvender sig til de gymnasielærere, der vil aktualisere og bygge videre på deres kompetencer inden for EU-området, afholdes:?Torsdag-fredag den 20.-21. september 2012 på Middelfart Resort og Konferencecenter.??Se, om der er ledige pladser, samt info om kursernes indhold på GL-E’s hjemmeside under Kurser i fag/Samfundsfag og Historie.?Tilmeld jer ved mail til Lone Fajnzylber på lf@gl.org, og husk at angive kursusnr., navn, mail, mobilnr., skole samt fagkombination. Der er 20 pladser på hvert kursus, og hjemmesiden opdateres løbende med hensyn til ledige pladser.

Kontakt GL-E på gl-e@gl.org. Husk at du altid kan se det aktuelle kursustilbud fra GL-E og de faglige foreninger på GL-E’s hjemmeside, ?http://gle.gl.org og på EMU’en, ?http://efteruddgym.emu.dk/