- Jonas Aspelin: Stolthed og skam i undervisningen, s. 21-34, 47-50, 51-65, Gyldendals Lærerbibliotek 2004 ( 30 sider)
- Erling Lars Dale: Pædagogik og professionalitet. S. 11-77, Klim 1998 ( 67 sider)
- Jens Dolin: Dannelse, kompetence og faglighed. I Gymnasiepædagogik – en grundbog, s. 58-78, Hans Reitzels Forlag 2007 ( 20 sider)
- Jens Dolin: Fag, hovedområde og fagligt samspil . I: Damberg, E. et al. (red.)Gymnasiepædagogik – en grundbog, s. 195-208, Hans Reitzels Forlag 2007 ( 13 sider)
- Jens Dolin: Undervisning og læring I Gymnasiepædagogik – en grundbog, s. 115-127, Hans Reitzels Forlag 2007 ( 12 sider)
- Jens Dolin: Læringsteorier. I: Damberg, E. et al. (red.) Gymnasiepædagogik – en grundbog, s. 140- 182, Hans Reitzels Forlag 2007 ( 42 sider)
- Jens Dolin: Progression. I: Damberg, E. et al. (red.) Gymnasiepædagogik – en grundbog, s. 330-340, Hans Reitzels Forlag
- 2007 ( 10 sider)
- Andy Hargreaves (2000): Nye lærere, nye tider. Lærerarbejde og lærerkultur.
- Kap 6 s, 183-205 ( 17 sider)
- Peter Hobel: Planlægning af den enkelte time og forløb, s. 273-285, I: Damberg, E. et al. (red.)Gymnasiepædagogik – en grundbog, Hans Reitzels Forlag 2007 (12 sider)
- Kirsten Jakobsen og Annette Kjærgaard: Arbejdsformer. I: Damberg, E. et al. (red.): Gymnasiepædagogik – en grundbog, s. 286-305, Hans Reitzels forlag 2007 ( 20 sider)
- Hilbert Meyer: 10 kendetegn for god undervisning.( s. 15-21) Gyldendals Lærerbibliotek. 2008
- Tanja Miller: Summativ evaluering. S. 383-399 I Gymnasiepædagogik – en grundbog, Hans Reitzels Forlag 2007( 16 sider).
- Helle Paluborg m. fl.( 2010): Læreren som leder. Hans Rietzels Forlags. s.77-97
- Peter Henrik Raae: Kommunikation i undervisningen. I: Damberg, E. et al. (red.) Gymnasiepædagogik – en grundbog, s. 245 – 259, Hans Reitzels Forlag 2007 ( 14 sider)
- Peter Henrik Raae: Lærerprofessionalisme. I: Damberg, E. et al. (red.) Gymnasiepædagogik – en grundbog, s. 486 – 496, Hans Reitzels Forlag 2007 ( 10 sider)
- Donald A. Schön: Den reflekterende praktiker s. 15- 68. Klim 2001 ( 44 sider)
Bøgerne og siderne er udvalgt af Hanne Sparholt Jørgensen, der er formand for Gymnasieskolernes Pædagogikumforening og lektor på Køge Gymnasium.
Kommentar til artiklen
Eller opret med din email
Klik her, hvis du har glemt din adgangskode