Annonce
Skip to content
Find vej til
  • Job
  • Annonceinfo
  • Redaktionen
  • Artikler
  • Anmeldelser
  • Meninger
Skriv et debatindlæg
0
  • Alle
  • Arbejdsmiljø
  • Kunstig intelligens
  • Undervisning

Mere

  • Adgangskrav Afskedigelser Alkoholpolitik Almendannelse anvendelsesorienteret undervisning arb Arbejdsglæde Arbejdsmiljø Arbejdstid AT Besparelse Brobygning Corona Dannelse Dansk Deltid DGS Didaktik Digital dannelse
  • Digital eksamensovervågning Digitalisering Efteruddannelse Eksamen Eksamensform Elevboom i gymnasiet Elever med handicap elevfor Elevfordeling Elevtrivsel Engelsk Eux Faglighed Feedback Filosofi Finanslov 2023 Folketingsvalg 2015 Folketingsvalg 2019 Folketingsvalg 2022
  • Frafald Fremmedsprog Fremmedsprogsstrategi GDPR GL's hovedbestyrelsesvalg GLs internationale arbejde Grønland Grundforløb Gymnasiale suppleringskurser Gymnasielukning Gymnasiereform 2016 Hf Historie Idræt Innovation Integration It It i undervisning It-forbud
  • Karakterer Karakterkrav Karakterræs Karakterskala Karrierelæring kinesisk Klager Klasseledelse Klima Kommunikation og it Kompetenceudvikling Køn Kunstig intelligens Lærer-elev-relation Lærerliv Læsevejledning Lectio Ledelse Lektier
  • Lokalaftale Lokalløn Løn Matematik Matematik B Min gymnasietid Naturgeografi Naturvidenskab Nedskæringer Ny lærer Nyt skoleår - nye ideer OK 13 OK 15 OK 21 OK 24 Ordblind Overenskomst Pension Præstationskultur
  • Praktikant Professionel kapital Psykisk arbejdsmiljø regeringens gymnasieudspil Repræsentantskabsmøde Rettestrategier samarbejde mellem uddannelser serviceeftersyn Sexchikane Sexisme Skriftlighed Snyd Sociale Medier Socialt taxameter SOP SRP Stress Studieretning Studietur
  • Sverige Taxameter Taxameterordning Teamsamarbejde tidsregistrering Tillidsrepræsentant Tværfaglighed Uddannelsespolitik Undervisningsdifferentiering Valgkamp Vejledning Vidensdeling Videregående uddannelse Virtuel undervisning VUC Ytringsfrihed
  • Gymnasiereform 2016 OK 13 Corona Elevfordeling Fremmedsprog Nedskæringer Digitalisering Eksamen Kunstig intelligens Besparelse
luk
Tilbage
sanne_yde_schmidt

Er det kun dansklærere, der retter opgaver?

10. december 2014
Skrevet af_
gs_redaktor
Denne artikel er hentet fra arkiv og er ikke optimeret til det nye design.

Skønt med et tema om at rette opgaver!

Glæder mig til at åbne bladet, ser straks der er 8 sider sat af, spændende! 

Så åbner jeg: Der er 6 sider primært om danskfaget og 0 sider om matematik. Hvordan skal jeg som matematiklærer forstå at mit fagblad slet ikke synes det er relevant at skrive om rettearbejde i mit fag? Nej, nu ved jeg det: Det er selvfølgelig fordi redaktionen har planlagt et temanummer med 18 sider om retning i matematik og de naturvidenskabelige fag. Jeg glæder mig!

Skønt med et tema om at rette opgaver!

Glæder mig til at åbne bladet, ser straks der er 8 sider sat af, spændende! Og relevant fordi de fleste skoler vel netop nu debatterer hvordan vi retter på mindre tid og med større udbytte for eleverne.

Så åbner jeg: Der er 6 sider primært om danskfaget, ½ side om samfundsfag, ½ side om engelsk og 1 side med henvisning til en artikel på Gymnasieskolen.dk, hvor to lærere interviewes. Gæt selv hvilke skriftlige fag de underviser i: Dansk og engelsk.

Hvis man ikke kender gymnasiet, må man jo tro at dansk er det største skriftlige fag i gymnasiet. Men i virkeligheden er dansk jo et ret lille skriftligt fag målt på elevtimetallet. Både samfundsfag A og engelsk A er mere end 50% større end dansk og matematik er over dobbelt så stort som dansk.

Så hvordan skal jeg som matematiklærer forstå at mit fagblad slet ikke synes det er relevant at skrive om rettearbejde i mit fag? Er det mon fordi redaktionen ikke synes retning i matematik er spændende? Er det fordi redaktionen ikke kan forestille sig, at der er matematiklærere der kan tænke pædagogisk og arbejde med nye måder at rette på? Eller er det mon bare fordi redaktionen også er ramt af effektivisering, så researchen har bestået i at google hvem der i forvejen har sagt noget offentligt om retning?

Nej, nu ved jeg det: Det er selvfølgelig fordi redaktionen har planlagt et temanummer med 18 sider om retning i matematik og de naturvidenskabelige fag. Jeg glæder mig!

Link er kopieret
Kommentar til indlægget

Skriv et svar Annuller svar

Du skal være logget ind for at skrive en kommentar.

Fortsæt med Facebook
Continue with Google
Fortsæt med Twitter

Eller opret med din email

Klik her, hvis du har glemt din adgangskode
Relaterede artikler
  • No image

    Er der problemer med trusler og selvcensur i gymnasiet?

  • No image

    Tæt på ligestilling

  • No image

    “Entydig” kritik af grundforløbet?

  • No image

    Hvorfor papirblad?

  • No image

    Afskaf hf-vintereksamen på blandede institutioner

  • Annonceinfo
  • Job
  • GL
  • Redaktionen
  • Artikler
  • Anmeldelser
  • Meninger
  • Skriv et debatindlæg

Tilmeld nyhedsbrev

Gå ikke glip af nyheder fra Gymnasieskolen

Indtast din email adresse
Copyright Gymnasieskolen 2023

Anbefalede stofområder
  • Arbejdsmiljø
  • Undervisning
  • Karriere
Anbefalede emner
  • Corona
  • Stress
  • Eksamen

Artikler

Meninger

Anmeldelser

Ingen resultater