Nyt nummer af Gymnasieskolen med tema om skæv arbejdsbelastning
GYM1117Forside

Nyt nummer af Gymnasieskolen med tema om skæv arbejdsbelastning

Snyd, skæv arbejdsbelastning og det økonomiske grundforløb er nogle af emnerne, som man kan læse om i det nyeste nummer af Gymnasieskolen.

Årets sidste nummer af Gymnasieskolen sætter fokus på skæv arbejdsbelastning.
68 procent af gymnasielærerne oplever, at skæv arbejdsbelastning er et problem. Lærerne mener, at det både forringer kvaliteten af undervisningen og arbejdsmiljøet.
Det viser en ny undersøgelse. Temaet indeholder derudover:

• Tre lærere fortæller: Undervisningen er for skævt fordelt
  • TR og uddannelsesleder på Silkeborg Gymnasium: Sådan mindsker vi den skæve arbejdsbelastning

Hhx-lærere: Elever betaler prisen for det sene studie­retningsvalg
Fagligt er lærerne godt tilfredse med det nye grundforløb på hhx, lyder det fra Handelsgymnasiet Lolland-Falster. Men det sene studieretningsvalg giver et unødigt brud.

Til forsvar for fremtiden
Midt i en opløsningstid griber forfatteren Tor Nørretranders i sin nye bog tilbage til oplysningen for at finde inspirationen og gnisten til en fornyet fremtidstro. Mennesker er fundamentalt optimistiske skabninger, men vi trænger til at fatte mod og genfinde evnen til at tænke selv og tænke på andre, lyder hans opsang.

Undersøgelser om snyd stikker i vidt forskellige retninger
Den politiske indsats mod eksamenssnyd bygger på en opfattelse af, at der foregår meget snyd til eksamenerne på de danske gymnasier. Men eksperter tvivler på dokumentationen.

Find bladet i postkassen eller læs det herunder:

Tema om skæv arbejdsbelastning