Nyt blad med tema om kvalitet i undervisningen
forside3

Nyt blad med tema om kvalitet i undervisningen

Kvalitet i undervisningen, den gode skolekultur og din lønseddel er nogle af emnerne, som du kan blive klogere på i det spritnye nummer af Gymnasieskolen.

Hvad er kvalitet i undervisningen, og hvordan ser den ud?
Det sætter det nyeste nummer af Gymnasieskolen fokus på, som netop er udkommet.

Tre forskellige lærere fortæller om, hvordan de arbejder, og hvilke tanker de gør sig om at få undervisningen til at lykkes.
Fælles for de tre er ambitionen om hele tiden at flytte hver enkelt elev, så meget som muligt. Det kræver god tid til forberedelse, er de alle enige om.

Tag med Anne Yde Vestergaard, Thomas Bundgaard Rasmussen og Sara Krogh ud i klasselokalerne.

Lær at forstå din lønseddel og få den rigtige løn
Det sker, at lærere er placeret på det forkerte løntrin eller på anden måde bliver aflønnet forkert.
Det kan koste mange tusinde kroner.
Gymnasieskolen beskriver, hvad du skal være opmærksom på, når du læser din lønseddel.

”Danmark har sgu ikke brug for bogholdere”
Elever og studerende tænker mindre kreativt, når topkaraktererne uddeles til dem, der laver færrest fejl. Det er et kæmpe problem, når det, vi skal leve af, er innovation, siger forsker og professor Rane Willerslev til Gymnasieskolen.

Åbenhed og tillid har givet god undervisning
“Vi hænger os ikke i tal hele tiden. Hverken lærere eller ledelse render rundt med et stopur,” fortæller Ole Dalsgaard Nielsen, der er tillidsrepræsentant på Lemvig Gymnasium.
Her har de længe haft fokus på at skabe en god skolekultur for lærere, elever og ledelse.
De deler ud af deres erfaringer i Gymnasieskolen.

Find bladet i postkassen, eller læs det herunder.

Tema om kvalitet i undervisningen

Der bliver talt meget om kvalitet i undervisningen.
Gymnasieskolen har bedt lærere om at beskrive, hvad kvalitet i undervisningen er for dem.

Læs artiklerne i temaet om kvalitet i undervisningen: