Det første ‘kuld’ studenter under gymnasiereformen er blevet færdig, men hvordan er det gået? Lever reformen op til målsætningerne?
Det og meget mere har vi spurgt gymnasielærerne om i en større undersøgelse af reformen.
I det nyeste nummer af Gymnasieskolen gør lærerne status over reformen.
Jeg mener ikke, at reformen har styrket fagligheden.
Marginalisering af drenge i skole og gymnasium skal stoppe nu
Drenge og mænd klarer sig markant dårligere i uddannelsessystemet. Det er et kæmpe spild af ressourcer og talent, som vi bliver nødt til at gøre noget ved, siger forsker Frans Ørsted Andersen.
Der er ikke noget biologisk belæg for, at drengene skulle klare sig dårligere i gymnasiet. Derimod kan socialisering have en stor betydning.
Nyt opgør med smertensbarnet
Et A- og et B-hold, lyder det ofte i diskussionen. Den manglende udmøntning af lokalløn på erhvervsgymnasierne er et fortsat problem, men også en stigende prioritet for GL. Men hvor galt står det egentlig til?
Find bladet i postkassen eller læs det herunder.
Læs Gymnasieskolens tema om gymnasiereformen:
Se undersøgelsen af gymnasielærernes holdning til gymnasiereformen her.
Kommentar til artiklen
Eller opret med din email
Klik her, hvis du har glemt din adgangskode