Minister i samråd om undervisningsmiljøet på gymnasierne
christine Antorini

Minister i samråd om undervisningsmiljøet på gymnasierne

Undervisningsminister Christine Antorini (S) skal svare på spørgsmål om ”pressede elever” i Folketinget

En del gymnasieelever føler sig ifølge en undersøgelse fra Danske Gymnasieelevers Sammenslutning (DGS) pressede.

På den baggrund er undervisningsminister Christine Antorini blevet kaldt i åbent samråd i Børne- og Undervisningsudvalget i Folketinget.

Her skal hun blandt andet svare på, hvad hendes holdning er til, at halvdelen af gymnasieeleverne føler sig pressede i deres hverdag.

Hun vil også blive spurgt om, hvordan hun vil sikre, at alle elever, uanset deres forældres uddannelsesbaggrund, kan tage en gymnasial uddannelse, uden at de ikke samtidig oplever et dagligt pres.

Spørgsmålene er stillet af Rosa Lund fra Enhedslisten, og ministeren skal svare på dem den 18. februar.