Kurser i fagene

Kurser i fagene

GLB&D

GLB&D til Dokumenta 13 i Kassel fra den 5. til 9. september 2012

Efteruddannelseskursus med fokus på samtidskunst.

Pris: 3.800 (ekstra tillæg 1.350 kroner for enkeltværelse). Ikkemedlemmer af den faglige forening 400 kroner ekstra til medlemskab. Prisen er under forudsætning af 40 deltagere.

Arrangør: GLB&Den.

Kursusledere: Annemarie Kastberg, VUC Århus.

ank@vucaarhus.dk, telefon 2481 6117.

Bodil Rokkedal Johansen, Hasseris Gymnasium.

jo@hasseris-gym.dk, telefon 2624 8804.

Tilmeldingsfrist fredag den 15. juni til Annemarie. Betaling af depositum på 800 kroner inden den 22. juni. Restbeløbet på 3.000 kroner skal være indbetalt til Panterrejser senest tirsdag den 24. juli 2012.

Se hele programmet på EMU eller

Historie, kultur og samfundsfag

Kampen om magten i Norden – Fra Kalmarunion til svenskekrigene

Arrangør: Historielærerforeningen ved Rolf Mortensen,

regionalsekretær, Region Sjælland.

Tid: Onsdag den 31. oktober 2012.

Sted: KVUC’s lokaler i Sankt Petri Passage 1, 1165 København K.

Pris: 750 kroner inklusive frokost og kaffe.

Foredragsholdere: Vivian Etting, museumsinspektør, seniorforsker og kurator på Nationalmuseet Danmarks Middelalder og Renæssance og Ole L. Frantzen, museumsdirektør på Statens Forsvarshistoriske Museum.

Kurset henvender sig i første omgang til gymnasie- og hf-lærere i historiefaget og kultur- og samfundsfag.

Tilmelding: Senest 26. september til Rolf Mortensen,

Espergærde Gymnasium og HF på rm@eg-gym.dk eller på mobil 2830 8295. Husk at angive EAN-nummer ved tilmelding.

Klassiske fag

Hald-kursus på Haraldskær

Kursus for undervisere i latin og græsk på A-niveau samt i latin på C- og B-niveau.

Indhold: IKT-didaktik i latin og græsk på alle niveauer (foredragsholder og workshopleder: EMU-redaktør Chresteria Neutzsky-Wulff). Evaluering af årets skriftlige eksaminer i latin og græsk.

Se programmet med oplægsholdere med videre på

Målgruppe: Lærere i latin på græsk på A-, B- samt C-niveau.

Tid og sted: Fredag den 14. september klokken 12 til lørdag den 15. september 2012 klokken 13.30, Haraldskær, Vejle.

Pris: 3.000 kroner for medlemmer af Klassikerforeningen, 3.500 kroner for ikke-medlemmer.

Tilmelding og kontakt: Senest onsdag den 13. juni 2012 til Anders Jensen, e-mail: AJE@nghf.dk.

Natur og kultur

Kursus for nordiske modersmålslærere

Tid: Den 19.-23. september 2012.

Kursussted: Reykjavik. Ódinsvé Hótel samt to dage på Hotel Geysir. Kursustilrettelæggere: S.Helgason og Jørn Schmidt.

Tilmeldingsfrist: 7. juni 2012 på kursus@dansklf.dk.

Pris: 3.700 kroner. Dækker alle måltider undtagen fredag aften samt overnatning og transport.

Kurset er en undersøgelse af natur-kultur-relationen, hvor forskellige holdninger til naturen afløser og blander sig med hinanden gennem tiderne og netop i disse år med fornyet styrke udmøntes i kulturelle udtryk og undervisning. Oplæg om litteratur, kunst, filosofi og undervisning v. blandt andet Gerður Kristný, Erik Skyum-Nielsen, Hallgrimur Helgason og Per Ariansen.

Fuldt program: http://nordsprak.dk/?p=422

Spansk

Konference og kursus i Spansklærerforeningen

Som noget nyt afholder Spansklærerforeningen i år fælles konference og kursus (tidligere landsmøde) på tværs af de gymnasiale uddannelser samt erhvervsuddannelser.

Se programmet med oplægsholdere med videre på: http://gle.gl.org/fag/spansk/

Praktiske oplysninger:

Tid: 20.-21. september 2012.

Sted: Hotel Opus, Horsens.

Pris for medlemmer: 2.300 kroner med overnatning,

1.800 kroner uden overnatning.

Ikke medlemmer: 2.700 kroner med overnatning,

2200 kroner uden overnatning.

Tilmelding til Astrid Olander på ape@cphwest.dk.

Oplys venligst:

– navn

– din skoles navn og adresse

– din e-mail-adresse

– din skoles EAN-nummer og evt. kontaktperson

– om du er medlem af Spansklærerforeningen.

BEMÆRK: Det er vigtigt, at vi modtager din tilmelding og betaling INDEN 20. JUNI 2012.

Hvis du tilmelder dig senere, kan vi ikke garantere et værelse på hotellet.