Hverdag: Learnmark HTX
20201027-Klatring-Learnmark-010

Hverdag: Learnmark HTX

Næsten hver tirsdag og torsdag morgen står 18 2.g-elever klar til fysiske udfoldelser i multisalen på Learnmark i Horsens. Eleverne er skolens første årgang af htx-studieretningen bioteknologi A og idræt B. Denne morgen er der klatring på programmet.

Sted_ Learnmark HTX
Dato_ 27. oktober 2020

Før klatreudstyret overhovedet må tages på, er det vigtigt af afspritte hænderne – og lade dem tørre igen, så spritten ikke rammer seletøj, remme og karabinhager.

Efter flere års forberedelse er idrætslærer Steffen Koch nu i stand til at undervise i sit hovedfag, og det er med nogle meget motiverede elever:

Flere elever har aktivt valgt htx på grund af denne studieretning.

Steffen Koch, lærer
Learnmark HTX

Med en vægtforskel på 15 kilo mellem Christian, som skal til toppen, og Alberte, som sikrer ham nedefra, er der brug for en ekstra person til at holde fast  – en ‘blød banan’, som eleverne lærer, at det hedder.

Steffen Koch er glad for at kunne give både en teoretisk forståelse af kroppen og gode oplevelser videre til eleverne.

Når en elev overvinder sig selv og når halvt op på væggen, er det jo en succes.

Steffen Koch, lærer
Learnmark HTX

Hverdag

Et skoleår består af cirka 200 skoledage og en næsten uendelig række af stunder. I denne serie indfanger Gymnasieskolen i billeder og tekst glimt fra hverdagens gymnasieliv.