Hverdag: Ingrid Jespersens Gymnasieskole
Hverdag_Artikel_Ingrid 08_banner

Hverdag: Ingrid Jespersens Gymnasieskole

Som andre gymnasier er Ingrid Jespersens Gymnasieskole på Østerbro i København nødt til at holde orienteringsaften virtuelt. De har derfor valgt at få professionelle til at optage videoer, der kan vises på selve aftenen, hvor lærere og elever vil sidde klar på chatten.

Sted_ Ingrid Jespersens Gymnasieskole
Dato_ 18. januar 2021

“Det er svært og uvant for mig at blive filmet, og det er ikke rart, når der er fokus på mig som person. Det er noget andet end at stå foran 100 elever,” siger Maria Dohlman, der underviser i samfundsfag og historie.

3.g’eren Frida Eg Corydon er blevet valgt til at være vært på skolens virtuelle orienteringsaften. Hun imponerer produktionsfolkene med selv at formulere, hvad der skal siges, og fremføre det professionelt.

Det var oprindeligt planen, at skolen selv skulle filme videoerne, men samfundsfag- og historielærer Kristian Clemensen er glad for det professionelle setup. “Det ­bliver mere statisk end den normale ­orienteringsaften, men et interessant alternativ, og jeg glæder mig til at se resultatet.”

Astrid Marie Lakjer er studievejleder og underviser i dansk og dramatik. Hun skal fortælle om, hvorfor hun er glad for at undervise på Ingrid, som skolen bliver kaldt til daglig. “Frygten ved at lave det på denne måde er, at de unge slukker, men jeg håber, at de bliver hængende, og at mit lille bidrag formår at vise, hvad skolen kan, og hvad Ingrid-ånden er.”

Hverdag

Et skoleår består af cirka 200 skoledage og en næsten uendelig række af stunder. I denne serie indfanger Gymnasieskolen i billeder og tekst glimt fra hverdagens gymnasieliv.