Gymnasieskolen kortlægger lærernes nye arbejdsforhold
mortenjest

Gymnasieskolen kortlægger lærernes nye arbejdsforhold

OK 13 har vendt op og ned på mange gymnasielæreres hverdag. Arbejdstiden skal registreres detaljeret, og mange oplever en øget arbejdsbyrde. Nu vil fagbladet Gymnasieskolen skabe overblik over forandringerne.

For mange gymnasielærere har det nye skoleår budt på store omvæltninger. Med OK 13 fulgte tidsregistrering, ændrede opgaveporteføljer og for en dels vedkommende en god portion usikkerhed. Fagbladet Gymnasieskolen starter nu en omfattende kortlægning af, hvordan lærernes hverdag er blevet ændret.

”Vi hører fra mange tillidsrepræsentanter og menige GL-medlemmer ude på skolerne, at implementeringen har medført både ændringer og problemer. Som fagblad for gymnasielærerne vil vi gerne dokumentere de forandringer. Derfor har vi oprettet temasiden ”Vores nye hverdag” på gymnasieskolen.dk, hvor lærerne kan fortælle, hvad OK 13 har betydet for dem,” siger Morten Jest, chefredaktør på fagbladet Gymnasieskolen.

I første omgang kan lærerne skrive deres egne beretninger på temasiden. Når de har skrevet den, bliver den offentliggjort i en slags hvidbog, hvor alle lærernes historier er samlet.

”Vi er først og fremmest på jagt efter lærernes egne fortællinger og oplevelser af tiden efter OK 13. Men samtidig kommer beretningerne også til at danne grundlag for vores videre dækning af området. Vi håber derfor, at gymnasielærerne ude på skolerne vil hjælpe os med at dokumentere og formidle, hvordan OK 13 har ændret hverdagen på gymnasierne,” siger chefredaktøren.

Besøg temasiden her

Skriv din egen fortælling