Faglige foreninger vinder GL-prisen
gl_rep_05

Faglige foreninger vinder GL-prisen

Ved repræsentantskabsmødet fik de faglige foreninger overrakt GL-prisen af GL’s formand Annette Nordstrøm Hansen.

Mere end 40 forskellige faglige foreninger hjælper med at inspirere og sikre højt fagligt niveau i gymnasieskolernes fag.

Deres arbejde er i dag blevet honoreret med GL-prisen 2016.

Jørgen Lassen, formand for Pædagogisk Samarbejdsudvalg og formand for Foreningen af Lærere i Samfundsfag, og Christine Léturgie, formand for Fansklærerforeningen, modtog på vegne af samtlige faglige foreninger prisen, der bliver givet for ”en indsats, der har forhøjet kvaliteten af eller forbedret vilkårene for de gymnasiale udannelser”.

”Højt fagligt niveau. Engagement. Viden. Lyst til udvikling. Samarbejde. Det er nogle af de ord, der bedst karakteriserer årets modtager af GL-prisen,” lød det fra Gymnasieskolernes Lærerforenings (GL’s) formand Annette Nordstrøm Hansen, da hun overrakte prisen til de to repræsentanter for de faglige foreninger ved repræsentantskabsmødet.

En bærende søjle
Jørgen Lassen takkede de mange “ildsjæle, der arbejder uden tanker om økonomisk vinding”.

“De faglige foreninger er et bindeled i gymnasieverdenen. De forbinder hele landet. Her udveksler vi blandet andet materiale og faglig viden,” sagde Jørgen Lasen og fortsatte:

“I sidste ende er alle vores anstrengelser rettet mod at levere topundervisning, så den er relevant og attraktiv.”

Fællesmål
Formanden for Fransklærerforeningen, Christine Léturgie, der også har været involveret i arbejdet med GL´s sprogtænktetank, understregede, at det er en udfordring at lave dette foreningsarbejde. Hun understregede også, at det er vigtigt, at samarbejdet ikke kun foregår inden for egne fag, men også på tværs af fagene.

“Jeg vil gene sige tak på vegne af de faglige foreninger. Det er vigtigt, at det her arbejde bliver værdsat,” sagde Christine Léturgie.

Med GL-prisen følger 25.000 kroner.

GL's repræsentantskab

• Repræsentantskabet er GL's højeste myndighed.
  • En til to gange om året indkalder hovedbestyrelsen til ordinært repræsentantskabsmøde.
  • Repræsentantskabet består af samtlige tillidsrepræsentanter.