Annette Nordstrøm stopper som formand
annettenordstrøm05

Annette Nordstrøm stopper som formand

Til januar skal GL have ny formand. Annette Nordstrøm Hansen genopstiller ikke til det kommende hovedbestyrelsesvalg.

Annette Nordstrøm Hansen har som formand for GL i snart fem år advaret om forringede arbejdsvilkår og nedskæringer på gymnasierne. Til januar vender hun alligevel tilbage til jobbet som gymnasielærer. Og hun glæder sig.

“Jeg savner faktisk at undervise,” siger Annette Nordstrøm Hansen i et interview i det nye nummer af Gymnasieskolen.

Hun mener dog også, som hun allerede sagde, før hun blev formand, at man ikke skal sidde i spidsen af en organisation som GL i for mange år.

“Mens jeg har været formand, er der blevet implementeret en ny arbejdstidsaftale og en ny gymnasiereform, og jeg synes, det er vigtigt, at man som formand for GL ikke kommer for langt væk fra, hvad der rører sig på skolerne. Nu må andre kræfter til,” siger Annette Nordstrøm Hansen.

Snart hovedbestyrelsesvalg
Med andre ord skal GL have en ny formand fra 1. januar. Fra den 22. oktober til den 5. november har medlemmerne mulighed for at stemme til hovedbestyrelsesvalget, og det er derefter den nyvalgte hovedbestyrelse, som vælger en ny formand for GL.

Hvis du ønsker at stille op som kandidat til hovedbestyrelsen, skal det ske inden den 1. oktober.

Læs mere om valget her.

Dialogen med medlemmerne og skolemøder er og har været det vigtigste redskab for Annette Nordstrøm Hansen som politiker og formand for GL, fortæller hun i et interview med Gymnasieskolen.

Stort interview med Annette Nordstrøm

Hvordan synes hun selv, det er gået? Hvad er hun mest stolt af? Og hvorfor er hun optimistisk på lærernes vegne?

Annette Nordstrøm Hansen gør status over sit arbejde som formand for GL i Gymnasieskolen.

Læs interviwet her.