Annonce
Skip to content
Find vej til
  • Job
  • Annonceinfo
  • Redaktionen
  • Artikler
  • Anmeldelser
  • Meninger
Skriv et debatindlæg
0
  • Gymnasiereform 2030
  • Kunstig intelligens
  • Eksamen

Mere

  • Adgangskrav Afskedigelser Akademikerne Alkoholpolitik Almendannelse anvendelsesorienteret undervisning APV arb Arbejdsglæde Arbejdsmiljø Arbejdspres Arbejdstid AT Autisme Besparelse Brobygning campus Corona Dannelse
  • Dansk Deltid DGS Didaktik Digital dannelse Digital eksamensovervågning Digital krænkelse Digitalisering Efteruddannelse Eksamen Eksamensform Elevboom i gymnasiet Elever med handicap elevfor Elevfordeling Elevtrivsel Engelsk EOP Epx
  • EU Eux Fængsler Faglighed Feedback Filosofi Finanslov 2023 Finanslov 2024 Finanslov 2025 fjernundervisning Folkemøde 2023 Folkemøde 23 Folketingsvalg 2015 Folketingsvalg 2019 Folketingsvalg 2022 Frafald Fremmedsprog Fremmedsprogsstrategi fusion
  • gambling GDPR GL's hovedbestyrelsesvalg GLs internationale arbejde Grønland Grundforløb Gruppearbejde Gymnasiale suppleringskurser Gymnasielukning Gymnasiereform 2016 Gymnasiereform 2030 Hf Hhx Historie Høje følelsesmæssige krav Htx Idræt Indeklima Indflydelse
  • Innovation Integration It It i undervisning It-forbud Kandidatreform Karakterer Karakterkrav Karakterræs Karakterskala Karrierelæring kinesisk Klager Klasseledelse Klima Kollegial supervision Kommunikation og it Kompetenceudvikling Køn
  • Kunstig intelligens Lærer-elev-relation Lærerens dag Lærerliv læring Læsevejledning læsning Lectio Ledelse Lektier Litteratur Litteraturkanon Lokalaftale Lokalløn Løn Matematik Matematik B Min gymnasietid Mobiltelefon
  • Mødekultur Motivation Musik Naturgeografi Naturvidenskab Nedskæringer Ny lærer Nyt skoleår - nye ideer Observation af undervisning OK 13 OK 15 OK 21 OK 24 OK 26 Ordblind Overenskomst Pension politik Præstationskultur
  • Praktikant privatundervisning Professionel kapital Psykisk arbejdsmiljø Psykologisk tryghed regeringens gymnasieudspil Religion Repræsentantskabsmøde Repræsentantskabsmøde 2023 Repræsentantskabsmøde 2024 Rettestrategier samarbejde mellem uddannelser Seksualundervisning Selvcensur Seniorarbejdsliv serviceeftersyn Sexchikane Sexisme Skærmfri undervisning
  • Skriftlighed Snyd Sociale Medier Socialt taxameter SOP SRP Stress Studieretning Studietur Sverige Sygdom Taxameter Taxameterordning Teamsamarbejde Tekst Tidsregistrering Tillidsrepræsentant Tilsyn Tværfaglighed
  • Uddannelsespolitik Udveksling Undervisningsdifferentiering Undervisningsevaluering ungdomskultur valg Valgkamp Vejledning Vidensdeling Videregående uddannelse Vikar Virtuel undervisning VUC Ytringsfrihed
  • Gymnasiereform 2016 Eksamen Kunstig intelligens Corona Elevfordeling Fremmedsprog Gymnasiereform 2030 OK 13 Tidsregistrering Nedskæringer
luk
Tilbage
Anmeldelse

Voll schön – In Berlin anfangen – Temabog til tysk i gymnasiet

Anmeldelse

Voll schön – In Berlin anfangen – Temabog til tysk i gymnasiet

Anmeldt af_
Gymnasieskolen Redaktion

Forlag

Gyldendal Uddannelse, København 2018

Fag

Tysk

Bogens forfatter(e)

Rasmus Schou Therkildsen

Antal sider

127

Pris

125,-
Anmeldt af_
Gymnasieskolen Redaktion

R.S. Therkildsen, entreprenør i undervisningsforløb i Berlin, jævnfør www.doenerkind.com, fremlægger her en artikelsamling til klasser, der forbereder sig på besøg i Berlin, fokuseret på aktuelle emner om hovedstadens særlige fordele og problemer. Teksterne omfatter portrætter, interview og reportager om fire emner: spisekultur – asylansøgere – iværksættere – gå i byen, ganske relevante emner, når man er turist, vil åbne firma i byen eller orientere sig om et problematisk emne i dagens Tyskland.

Materialet omfatter artikler fra årene 2013-2015 fra aviserne Die Welt, Die Zeit, Der Tagesspiegel, Süddeutsche Zeitung, Berliner Zeitung og nogle lokale medier.

Teksterne er selvfølgelig specielle, centreret som de er omkring situationen i byen, og derfor kun interessante for de B-/A-hold, der arbejder med de ovennævnte emner som indledning til studierejsen. Der er rigeligt af tekster i bogen, så klassen har stof nok til udvælgelse. R.S.Therkildsen har forsynet alle tekster med en hel række nyttige opgaver: Einstieg: Wortschatz – Unterhaltung, Textarbeit: Textfragen – Zitate – Bezeichnung – songtitel – Storyboard – Richtig oder falsch, Reihenfolge: Erzählperspektive, Themenarbeit: Umfrage – Podcast – Vodcast – Redemittel – Twittern – Internet, særdeles brugbare kategorier i at analysere teksterne, bygge videre på og arbejde intensivt med dem. Hvis man tager højde for det snævre fokus, som udvalget af tekster viser, fremmer forfatterens opgaver elevernes koncentration under tekstlæsningen, når de har Berlin for øje som studierejsemål.

Link er kopieret
Kommentar til anmeldelsen

Skriv et svar Annuller svar

Du skal være logget ind for at skrive en kommentar.

Fortsæt med Facebook
Continue with Google
Fortsæt med Twitter

Eller opret med din email

Klik her, hvis du har glemt din adgangskode
  • Annonceinfo
  • Job
  • GL
  • Redaktionen
  • Artikler
  • Anmeldelser
  • Meninger
  • Skriv et debatindlæg

Tilmeld nyhedsbrev

Gå ikke glip af nyheder fra Gymnasieskolen

Indtast din email adresse
Copyright Gymnasieskolen 2025

Anbefalede stofområder
  • Arbejdsmiljø
  • Undervisning
  • Karriere
Anbefalede emner
  • Corona
  • Stress
  • Eksamen

Artikler

Meninger

Anmeldelser

Ingen resultater