Annonce
Skip to content
Find vej til
  • Job
  • Annonceinfo
  • Redaktionen
  • Artikler
  • Anmeldelser
  • Meninger
Skriv et debatindlæg
0
  • Gymnasiereform 2030
  • Kunstig intelligens
  • Eksamen

Mere

  • Adgangskrav Afskedigelser Akademikerne Alkoholpolitik Almendannelse anvendelsesorienteret undervisning APV arb Arbejdsglæde Arbejdsmiljø Arbejdspres Arbejdstid AT Autisme Bæredygtighed Besparelse BNP Brobygning campus
  • Corona Dannelse Dansk Deltid DGS Didaktik Digital dannelse Digital eksamensovervågning Digital krænkelse Digitalisering Efteruddannelse Eksamen Eksamensform Elevboom i gymnasiet Elever med handicap elevfor Elevfordeling Elevtrivsel Engelsk
  • EOP Epx EU Eux Fængsler Faglighed Feedback Filosofi Finanslov 2023 Finanslov 2024 Finanslov 2025 fjernundervisning Folkemøde 2023 Folkemøde 23 Folketingsvalg 2015 Folketingsvalg 2019 Folketingsvalg 2022 Frafald Fremmedsprog
  • Fremmedsprogsstrategi fusion gambling GDPR GL's hovedbestyrelsesvalg GLs internationale arbejde Grønland Grundforløb Gruppearbejde Gymnasiale suppleringskurser Gymnasielukning Gymnasiereform 2016 Gymnasiereform 2030 Hf Hhx Historie Høje følelsesmæssige krav Htx Idræt
  • Indeklima Indflydelse Innovation Integration Internationalt It It i undervisning It-forbud Japan Kandidatreform Karakterer Karakterkrav Karakterræs Karakterskala Karrierelæring kinesisk Klager Klasseledelse Klima
  • Kollegial supervision Kommunikation og it Kompetenceudvikling Køn Kunstig intelligens Lærer-elev-relation Lærerens dag Lærerliv læring Læsevejledning læsning Lectio Ledelse Lektier Litteratur Litteraturkanon Lokalaftale Lokalløn Løn
  • Matematik Matematik B Min gymnasietid Mobiltelefon Mødekultur Motivation Musik Naturgeografi Naturvidenskab Nedskæringer Ny lærer Nyt skoleår - nye ideer Observation af undervisning OK 13 OK 15 OK 21 OK 24 OK 26 Ordblind
  • Overenskomst Pension politik Præstationskultur Praktikant privatundervisning Professionel kapital Psykisk arbejdsmiljø Psykologisk tryghed regeringens gymnasieudspil Religion Repræsentantskabsmøde Repræsentantskabsmøde 2023 Repræsentantskabsmøde 2024 Rettestrategier samarbejde mellem uddannelser Seksualundervisning Selvcensur Seniorarbejdsliv
  • serviceeftersyn Sexchikane Sexisme Skærmfri undervisning Skriftlighed Snyd Sociale Medier Socialt taxameter SOP SRP Stress Studieretning Studietur Sverige Sygdom Taxameter Taxameterordning Teamsamarbejde Tekst
  • Teoretisk pædagogikum Tidsregistrering Tillidsrepræsentant Tilsyn Tværfaglighed Uddannelsespolitik Udveksling Undervisningsdifferentiering Undervisningsevaluering ungdomskultur ungdomsuddannelse valg Valgkamp Vejledning Vidensdeling Videregående uddannelse Vikar Virtuel undervisning VUC
  • Ytringsfrihed
  • Gymnasiereform 2016 Eksamen Kunstig intelligens Corona Elevfordeling Fremmedsprog Gymnasiereform 2030 OK 13 Tidsregistrering Nedskæringer
luk
Tilbage
Anmeldelse

Spændende materiale

Anmeldelse

Spændende materiale

Anmeldt af_
Gymnasieskolen Redaktion

Forlag

Lindhardt og Ringhof Uddannelse

Fag

Engelsk, AT, Psykologi

Bogens forfatter(e)

Lis Ramberg Beyer

Antal sider

240

Pris

362,50,-
Anmeldt af_
Gymnasieskolen Redaktion

Det fede ved engelsk er, at det er et verdenssprog. Det giver mulighed for at inddrage alverdens spændende emner. Denne mulighed udnytter Lis Ramberg Beyer i sin nye lærebog. Den har et bredt udsyn over temaer, der er velegnede til moderne engelskundervisning.

Personligt har jeg endnu aldrig kørt et fuldt forløb om Sydafrika, men det giver dette materiale fin mulighed for. Sydafrika er repræsenteret ved blandt andre Steve Biko, de Klerk og ikke mindst Nadine Gordimer og Nelson Mandela.

Grundlæggende set er bogen inddelt i fire overemner: 1) From Imperialism to Globalisation; 2) Attitudes to War; 3) Identity; og 4) Identity and Intelligence in a Digital and Globalised Age.

Første emne behandler Irland, Indien, Sydafrika og globalisering. Andet emne handler blandt andet om Første Verdenskrig samt ”the lost generation”. Tredje emne berører for eksempel Israel-Palæstina-konflikten, mens fjerde emne passer godt til en studieretning, der har psykologi, idet fokus her er på ”intelligens” generelt set samt moderne teknologi.

Der er en spredning i tid, og forskellige genrer er repræsenteret: short stories, digte, limericks, artikler og så videre.

Teksterne er i indholdsfortegnelsen markeret med A og B, jævnfør deres sværhedsgrad. Mange tekster er nye og ukendte. Teksterne er forsynet med gloser og arbejdsspørgsmål.

Denne lærebog er på mange måder en ønskebog til engelskfaget og kan anvendes allerede fra 1.g. Den er mangfoldig på en cool og nytænkende måde.

Det burde trække ned, at bogstaverne er små, men bogens indhold er glimrende og vedkommende. Taktilt er bogen lækker at have i hånden, og layoutet flot. Bogen er nem at finde rundt i og kan anbefales. Alt i alt er materialet yderst vellavet. Derfor får Lis Ramberg Beyers lærebog den højeste bedømmelse: seks stjerner ud af seks.

Link er kopieret
Kommentar til anmeldelsen

Skriv et svar Annuller svar

Du skal være logget ind for at skrive en kommentar.

Fortsæt med Facebook
Continue with Google
Fortsæt med Twitter

Eller opret med din email

Klik her, hvis du har glemt din adgangskode
  • Annonceinfo
  • Job
  • GL
  • Redaktionen
  • Artikler
  • Anmeldelser
  • Meninger
  • Skriv et debatindlæg

Tilmeld nyhedsbrev

Gå ikke glip af nyheder fra Gymnasieskolen

Indtast din email adresse
Copyright Gymnasieskolen 2025

Anbefalede stofområder
  • Arbejdsmiljø
  • Undervisning
  • Karriere
Anbefalede emner
  • Corona
  • Stress
  • Eksamen

Artikler

Meninger

Anmeldelser

Ingen resultater