Annonce
Skip to content
Find vej til
  • Job
  • Annonceinfo
  • Redaktionen
  • Artikler
  • Anmeldelser
  • Meninger
Skriv et debatindlæg
0
  • Gymnasiereform 2030
  • Kunstig intelligens
  • Eksamen

Mere

  • Adgangskrav Afskedigelser Akademikerne Alkoholpolitik Almendannelse anvendelsesorienteret undervisning APV arb Arbejdsglæde Arbejdsmiljø Arbejdspres Arbejdstid AT Autisme Besparelse Brobygning campus Corona Dannelse
  • Dansk Deltid DGS Didaktik Digital dannelse Digital eksamensovervågning Digital krænkelse Digitalisering Efteruddannelse Eksamen Eksamensform Elevboom i gymnasiet Elever med handicap elevfor Elevfordeling Elevtrivsel Engelsk EOP Epx
  • EU Eux Fængsler Faglighed Feedback Filosofi Finanslov 2023 Finanslov 2024 Finanslov 2025 fjernundervisning Folkemøde 2023 Folkemøde 23 Folketingsvalg 2015 Folketingsvalg 2019 Folketingsvalg 2022 Frafald Fremmedsprog Fremmedsprogsstrategi fusion
  • gambling GDPR GL's hovedbestyrelsesvalg GLs internationale arbejde Grønland Grundforløb Gruppearbejde Gymnasiale suppleringskurser Gymnasielukning Gymnasiereform 2016 Gymnasiereform 2030 Hf Hhx Historie Høje følelsesmæssige krav Htx Idræt Indeklima Indflydelse
  • Innovation Integration It It i undervisning It-forbud Kandidatreform Karakterer Karakterkrav Karakterræs Karakterskala Karrierelæring kinesisk Klager Klasseledelse Klima Kollegial supervision Kommunikation og it Kompetenceudvikling Køn
  • Kunstig intelligens Lærer-elev-relation Lærerens dag Lærerliv læring Læsevejledning læsning Lectio Ledelse Lektier Litteratur Litteraturkanon Lokalaftale Lokalløn Løn Matematik Matematik B Min gymnasietid Mobiltelefon
  • Mødekultur Motivation Musik Naturgeografi Naturvidenskab Nedskæringer Ny lærer Nyt skoleår - nye ideer Observation af undervisning OK 13 OK 15 OK 21 OK 24 OK 26 Ordblind Overenskomst Pension politik Præstationskultur
  • Praktikant privatundervisning Professionel kapital Psykisk arbejdsmiljø Psykologisk tryghed regeringens gymnasieudspil Religion Repræsentantskabsmøde Repræsentantskabsmøde 2023 Repræsentantskabsmøde 2024 Rettestrategier samarbejde mellem uddannelser Seksualundervisning Selvcensur Seniorarbejdsliv serviceeftersyn Sexchikane Sexisme Skærmfri undervisning
  • Skriftlighed Snyd Sociale Medier Socialt taxameter SOP SRP Stress Studieretning Studietur Sverige Sygdom Taxameter Taxameterordning Teamsamarbejde Tekst Tidsregistrering Tillidsrepræsentant Tilsyn Tværfaglighed
  • Uddannelsespolitik Udveksling Undervisningsdifferentiering Undervisningsevaluering ungdomskultur valg Valgkamp Vejledning Vidensdeling Videregående uddannelse Vikar Virtuel undervisning VUC Ytringsfrihed
  • Gymnasiereform 2016 Eksamen Kunstig intelligens Corona Elevfordeling Fremmedsprog Gymnasiereform 2030 OK 13 Tidsregistrering Nedskæringer
luk
Tilbage
Anmeldelse

READINGS. An English Anthology with Literary Analysis

Anmeldelse

READINGS. An English Anthology with Literary Analysis

Anmeldt af_
Gymnasieskolen Redaktion
Anmeldt af_
Gymnasieskolen Redaktion

Engelsk

Titel: READINGS. An English Anthology with Literary Analysis?

Forfatter: Rasmus Hastrup og Lotte Jacobsen?

Forlag: Systime?Pris: 206 kroner, 151 sider?

Vurdering og anmeldelse: Flemming Ravn Neft??*****

Spændende og alsidig?

Denne antologi er bygget op omkring tre emner, som hver især kan fungere som et forløb i engelsk, eventuelt suppleret med andre tekster. ??Bogen er tilrettelagt, så det første emne er Family & Society, hvortil marxistisk, feministisk og postkolonial analyse bringes på banen. ??Det næste emne er Reality & Ethics med præsentation af reader-response criticism og new criticism. ??Tredje emne er Time & Place med introduktion af psykoanalytisk og strukturalistisk analyse.??Samlet set er bogen nyttig og anvendelig. Det gloserede tekstvalg byder på fine stykker litteratur og rummer basis for fint elev- og klassearbejde om interessante og tidssvarende temaer.??Til hver tekst er der en række forskelligartede arbejdsspørgsmål, som kan fungere som en åbning, når eleverne skal arbejde med og forstå teksterne. Grammatiske spørgsmål stilles også, hvilket er fint. ??Bogens spørgsmål kan dog sagtens suppleres med flere lærerspørgsmål, der uddyber handling, tekstanalyse og fortolkning.??Ved første tilgang kan de teoretiske analysepræsentationer forekomme kortfattede og ukomplekse. Men dette er ikke helt sandt. De efterfølges desuden af spørgsmål, som skal vise teoriernes anvendelse i praksis. Derfor må det siges, at teorisiderne byder på god inspiration som redskab for eleverne til at arbejde med engelsksproget litteratur. ??Forfatterne synes at lægge vægt på moderne tekster med klare temaer og litteraturteorier med et overvejende progressivt tilsnit. Dette bør kunne engagere de fleste elever. Et udmærket udgangspunkt for interessante klassedebatter i engelsktimerne om temaerne såvel som fordele og ulemper ved de forskellige teoriers menneskesyn.??Antologien kan derfor anbefales. Den passer glimrende til stx og kan fint bruges på de andre gymnasiale ungdomsuddannelser.

Link er kopieret
Kommentar til anmeldelsen

Skriv et svar Annuller svar

Du skal være logget ind for at skrive en kommentar.

Fortsæt med Facebook
Continue with Google
Fortsæt med Twitter

Eller opret med din email

Klik her, hvis du har glemt din adgangskode
  • Annonceinfo
  • Job
  • GL
  • Redaktionen
  • Artikler
  • Anmeldelser
  • Meninger
  • Skriv et debatindlæg

Tilmeld nyhedsbrev

Gå ikke glip af nyheder fra Gymnasieskolen

Indtast din email adresse
Copyright Gymnasieskolen 2025

Anbefalede stofområder
  • Arbejdsmiljø
  • Undervisning
  • Karriere
Anbefalede emner
  • Corona
  • Stress
  • Eksamen

Artikler

Meninger

Anmeldelser

Ingen resultater