Annonce
Skip to content
Find vej til
  • Job
  • Annonceinfo
  • Redaktionen
  • Artikler
  • Anmeldelser
  • Meninger
Skriv et debatindlæg
0
  • Gymnasiereform 2030
  • Kunstig intelligens
  • Tidsregistrering

Mere

  • Adgangskrav Afskedigelser Akademikerne Alkoholpolitik Almendannelse anvendelsesorienteret undervisning APV arb Arbejdsglæde Arbejdsmiljø Arbejdspres Arbejdstid AT Autisme Besparelse Brobygning campus Corona Dannelse
  • Dansk Deltid DGS Didaktik Digital dannelse Digital eksamensovervågning Digital krænkelse Digitalisering Efteruddannelse Eksamen Eksamensform Elevboom i gymnasiet Elever med handicap elevfor Elevfordeling Elevtrivsel Engelsk EOP Epx
  • EU Eux Fængsler Faglighed Feedback Filosofi Finanslov 2023 Finanslov 2024 Finanslov 2025 fjernundervisning Folkemøde 2023 Folkemøde 23 Folketingsvalg 2015 Folketingsvalg 2019 Folketingsvalg 2022 Frafald Fremmedsprog Fremmedsprogsstrategi fusion
  • gambling GDPR GL's hovedbestyrelsesvalg GLs internationale arbejde Grønland Grundforløb Gruppearbejde Gymnasiale suppleringskurser Gymnasielukning Gymnasiereform 2016 Gymnasiereform 2030 Hf Hhx Historie Høje følelsesmæssige krav Htx Idræt Indeklima Indflydelse
  • Innovation Integration It It i undervisning It-forbud Kandidatreform Karakterer Karakterkrav Karakterræs Karakterskala Karrierelæring kinesisk Klager Klasseledelse Klima Kollegial supervision Kommunikation og it Kompetenceudvikling Køn
  • Kunstig intelligens Lærer-elev-relation Lærerens dag Lærerliv læring Læsevejledning læsning Lectio Ledelse Lektier Litteratur Litteraturkanon Lokalaftale Lokalløn Løn Matematik Matematik B Min gymnasietid Mobiltelefon
  • Mødekultur Motivation Musik Naturgeografi Naturvidenskab Nedskæringer Ny lærer Nyt skoleår - nye ideer Observation af undervisning OK 13 OK 15 OK 21 OK 24 OK 26 Ordblind Overenskomst Pension politik Præstationskultur
  • Praktikant privatundervisning Professionel kapital Psykisk arbejdsmiljø Psykologisk tryghed regeringens gymnasieudspil Religion Repræsentantskabsmøde Repræsentantskabsmøde 2023 Repræsentantskabsmøde 2024 Rettestrategier samarbejde mellem uddannelser Seksualundervisning Selvcensur Seniorarbejdsliv serviceeftersyn Sexchikane Sexisme Skærmfri undervisning
  • Skriftlighed Snyd Sociale Medier Socialt taxameter SOP SRP Stress Studieretning Studietur Sverige Sygdom Taxameter Taxameterordning Teamsamarbejde Tekst Tidsregistrering Tillidsrepræsentant Tilsyn Tværfaglighed
  • Uddannelsespolitik Udveksling Undervisningsdifferentiering Undervisningsevaluering ungdomskultur valg Valgkamp Vejledning Vidensdeling Videregående uddannelse Vikar Virtuel undervisning VUC Ytringsfrihed
  • Gymnasiereform 2016 Eksamen Kunstig intelligens Corona Elevfordeling Fremmedsprog OK 13 Gymnasiereform 2030 Nedskæringer Tidsregistrering
luk
Tilbage
Anmeldelse

Narcocultura

Anmeldelse

Narcocultura

Anmeldt af_
Gymnasieskolen Redaktion

Forlag

Gyldendal

Fag

Spansk

Bogens forfatter(e)

Berenice Lara Laursen, Frank Elnegaard Knudsen

Antal sider

76

Pris

161,25 kroner,-
Anmeldt af_
Gymnasieskolen Redaktion

Spændende temahæfte om narkokultur
Narcocultura er det tredje temahæfte i en serie af bøger rettet mod spanskundervisningen i gymnasiet.
Ligesom ved de to tidligere udgivelser, La violencia (2007) og La globalización (2008), er temaet i denne bog meget aktuelt og fængende.
Bogen indeholder forskellige genrer med tilhørende opgaver, som alle behandler narkokulturen i den spansktalende verden set ud fra forskellige vinkler. Bogen giver via de forskelligartede genrer, som eksempelvis artikler, digte, filmuddrag og sange, en bred vifte af muligheder for både at beskæftige sig med et anderledes tema og at gøre dette på en alsidig måde.
Temaets specifikke ordforråd introduceres meget elegant via den første tekst, der er baseret på dele af bogen ¡Socorro! Mi hijo se droga ¿Qué hago? skrevet af den argentinske læge Carlos Guillermo Llabrés. I det efterfølgende kapitel er det filmgenren via María, llena eres de gracia, der er omdrejningspunktet.
Teksterne, der er af forskellig længde og sværhedsgrad, er alle gloseret og henvender sig til 2. og 3.g.
Opgaverne er meget varierede og dækker både indholdsmæssige og grammatiske aspekter, og de er delt op i før- og efteropgaver i forhold til tekstlæsningen.
Bagerst i bogen er der en lille værkstøjskasse med generelle ord og udtryk kombineret med sætningseksempler, som eleverne kan bruge i forbindelse med opgaveløsningen. Derudover er der en oversigt over supplerende litteratur, i tilfælde af at man enten ønsker at arbejde videre med temaet, eller at man vælger at arbejde med narkotemaet via én bestemt genre.
Med denne bog har forfatterne valgt at sætte fokus på et yderst interessant emne, som de har formået at komme rigtigt godt rundt om på en spændende og afvekslende måde. Og jeg glæder mig til at afprøve nogle af bogens tekster i min kommende HH3-klasse.

Link er kopieret
Kommentar til anmeldelsen

Skriv et svar Annuller svar

Du skal være logget ind for at skrive en kommentar.

Fortsæt med Facebook
Continue with Google
Fortsæt med Twitter

Eller opret med din email

Klik her, hvis du har glemt din adgangskode
  • Annonceinfo
  • Job
  • GL
  • Redaktionen
  • Artikler
  • Anmeldelser
  • Meninger
  • Skriv et debatindlæg

Tilmeld nyhedsbrev

Gå ikke glip af nyheder fra Gymnasieskolen

Indtast din email adresse
Copyright Gymnasieskolen 2025

Anbefalede stofområder
  • Arbejdsmiljø
  • Undervisning
  • Karriere
Anbefalede emner
  • Corona
  • Stress
  • Eksamen

Artikler

Meninger

Anmeldelser

Ingen resultater