Annonce
Skip to content
Find vej til
  • Job
  • Annonceinfo
  • Redaktionen
  • Artikler
  • Anmeldelser
  • Meninger
Skriv et debatindlæg
0
  • Gymnasiereform 2030
  • Kunstig intelligens
  • Tidsregistrering

Mere

  • Adgangskrav Afskedigelser Akademikerne Alkoholpolitik Almendannelse anvendelsesorienteret undervisning APV arb Arbejdsglæde Arbejdsmiljø Arbejdspres Arbejdstid AT Autisme Besparelse Brobygning campus Corona Dannelse
  • Dansk Deltid DGS Didaktik Digital dannelse Digital eksamensovervågning Digital krænkelse Digitalisering Efteruddannelse Eksamen Eksamensform Elevboom i gymnasiet Elever med handicap elevfor Elevfordeling Elevtrivsel Engelsk EOP Epx
  • EU Eux Fængsler Faglighed Feedback Filosofi Finanslov 2023 Finanslov 2024 Finanslov 2025 fjernundervisning Folkemøde 2023 Folkemøde 23 Folketingsvalg 2015 Folketingsvalg 2019 Folketingsvalg 2022 Frafald Fremmedsprog Fremmedsprogsstrategi fusion
  • gambling GDPR GL's hovedbestyrelsesvalg GLs internationale arbejde Grønland Grundforløb Gruppearbejde Gymnasiale suppleringskurser Gymnasielukning Gymnasiereform 2016 Gymnasiereform 2030 Hf Hhx Historie Høje følelsesmæssige krav Htx Idræt Indeklima Indflydelse
  • Innovation Integration It It i undervisning It-forbud Kandidatreform Karakterer Karakterkrav Karakterræs Karakterskala Karrierelæring kinesisk Klager Klasseledelse Klima Kollegial supervision Kommunikation og it Kompetenceudvikling Køn
  • Kunstig intelligens Lærer-elev-relation Lærerens dag Lærerliv læring Læsevejledning læsning Lectio Ledelse Lektier Litteratur Litteraturkanon Lokalaftale Lokalløn Løn Matematik Matematik B Min gymnasietid Mobiltelefon
  • Mødekultur Motivation Musik Naturgeografi Naturvidenskab Nedskæringer Ny lærer Nyt skoleår - nye ideer Observation af undervisning OK 13 OK 15 OK 21 OK 24 OK 26 Ordblind Overenskomst Pension politik Præstationskultur
  • Praktikant privatundervisning Professionel kapital Psykisk arbejdsmiljø Psykologisk tryghed regeringens gymnasieudspil Religion Repræsentantskabsmøde Repræsentantskabsmøde 2023 Repræsentantskabsmøde 2024 Rettestrategier samarbejde mellem uddannelser Seksualundervisning Selvcensur Seniorarbejdsliv serviceeftersyn Sexchikane Sexisme Skærmfri undervisning
  • Skriftlighed Snyd Sociale Medier Socialt taxameter SOP SRP Stress Studieretning Studietur Sverige Sygdom Taxameter Taxameterordning Teamsamarbejde Tekst Tidsregistrering Tillidsrepræsentant Tilsyn Tværfaglighed
  • Uddannelsespolitik Udveksling Undervisningsdifferentiering Undervisningsevaluering ungdomskultur valg Valgkamp Vejledning Vidensdeling Videregående uddannelse Vikar Virtuel undervisning VUC Ytringsfrihed
  • Gymnasiereform 2016 Eksamen Kunstig intelligens Corona Elevfordeling Fremmedsprog OK 13 Gymnasiereform 2030 Nedskæringer Tidsregistrering
luk
Tilbage
Anmeldelse

La famille Bélier. Læsebog + øvehæfte

Anmeldelse

La famille Bélier. Læsebog + øvehæfte

Anmeldt af_
Gymnasieskolen Redaktion

Forlag

Passion

Fag

Fransk

Bogens forfatter(e)

Karen Schumacker

Antal sider

54 + 64

Pris

250,00 + 37,50,-
Anmeldt af_
Gymnasieskolen Redaktion

Det er godt for eleverne at kombinere en appellerende film med læsning om filmen eller fra manuskriptet og med skriftlige og mundtlige opgaver. Så får de mere ud af filmen og indlærer ordforråd, idiomatik og handlingen bedre.

La famille Bélier er et undervisningssæt med en farvestrålende læsebog og ditto øvehæfte, begge i A4-format.

Sættet tager udgangspunkt i et komediedrama af Éric Lartigau om gymnasiepigen Paula. Hun er et ungt sangtalent, men hendes talent overses af familien.

Filmen er krydret med sange af Michel Sardou, som kan tilgås via forlagets hjemmeside, hvor der også er sangtekster, oversættelse og interaktive opgaver.

Øvebogen har en lang række opgaver, som skal styrke elevernes ordforråd og grammatik. Også dén er i farver med flotte farvefoto og forskelligartede opgaver såsom krydsord, parforbindelsesøvelse, sæt en ring om det rigtige ord, spørgsmål om filmen, at fuldende sætninger, glosearbejde/oversættelse, sandt eller falsk, skriv en billedtekst og så videre.

Opgaverne er indbydende, overkommelige og didaktisk velfunderede. Hver opgave giver mulighed for fordybelse i forskellige sproglige aspekter og dybere forståelse af filmens plot.

Jeg kan ikke få øje på oplagte mangler. Det skulle måske lige være målrettede, dybdegående opgaver om miljø- og personkarakteristik, eventuelt med forslag til adjektiver og substantiver – eller kontrastive personsammenligninger.

Når materialet som her er vellavet med et tiltrækkende layout, er eleverne 100 gange mere motiveret til at arbejde med det. Det samme gælder nok også for læreren.

Man kan se, at det er en erfaren og dygtig fransklektor, der har udarbejdet sættet. Det byder på alt, hvad man kan ønske sig af inspirerende undervisningsmateriale. Derfor samfulde seks stjerner af seks.

Link er kopieret
Kommentar til anmeldelsen

Skriv et svar Annuller svar

Du skal være logget ind for at skrive en kommentar.

Fortsæt med Facebook
Continue with Google
Fortsæt med Twitter

Eller opret med din email

Klik her, hvis du har glemt din adgangskode
  • Annonceinfo
  • Job
  • GL
  • Redaktionen
  • Artikler
  • Anmeldelser
  • Meninger
  • Skriv et debatindlæg

Tilmeld nyhedsbrev

Gå ikke glip af nyheder fra Gymnasieskolen

Indtast din email adresse
Copyright Gymnasieskolen 2025

Anbefalede stofområder
  • Arbejdsmiljø
  • Undervisning
  • Karriere
Anbefalede emner
  • Corona
  • Stress
  • Eksamen

Artikler

Meninger

Anmeldelser

Ingen resultater