Annonce
Skip to content
Find vej til
  • Job
  • Annonceinfo
  • Redaktionen
  • Artikler
  • Anmeldelser
  • Meninger
Skriv et debatindlæg
0
  • Alle
  • Arbejdsmiljø
  • OK 21
  • Undervisning

Mere

  • Adgangskrav Afskedigelser Alkoholpolitik Almendannelse anvendelsesorienteret undervisning arb Arbejdsglæde Arbejdsmiljø Arbejdstid AT Besparelse Brobygning Corona Dannelse Dansk Deltid DGS Didaktik Digital dannelse
  • Digital eksamensovervågning Digitalisering Efteruddannelse Eksamen Eksamensform Elevboom i gymnasiet Elever med handicap elevfor Elevfordeling Elevtrivsel Engelsk Eux Faglighed Feedback Finanslov 2023 Folketingsvalg 2015 Folketingsvalg 2019 Folketingsvalg 2022 Frafald
  • Fremmedsprog Fremmedsprogsstrategi GDPR GL's hovedbestyrelsesvalg GLs internationale arbejde Grønland Grundforløb Gymnasiale suppleringskurser Gymnasielukning Gymnasiereform 2016 Hf Historie Idræt Innovation Integration It It i undervisning It-forbud Karakterer
  • Karakterkrav Karakterræs Karakterskala Karrierelæring kinesisk Klager Klasseledelse Klima Kommunikation og it Kompetenceudvikling Køn Kunstig intelligens Lærer-elev-relation Lærerliv Lectio Ledelse Lektier Lokalaftale Lokalløn
  • Løn Matematik Matematik B Min gymnasietid Naturgeografi Naturvidenskab Nedskæringer Ny lærer Nyt skoleår - nye ideer OK 13 OK 15 OK 21 OK 24 Ordblind Overenskomst Pension Præstationskultur Praktikant Professionel kapital
  • Psykisk arbejdsmiljø regeringens gymnasieudspil Repræsentantskabsmøde Rettestrategier samarbejde mellem uddannelser serviceeftersyn Sexchikane Sexisme Skriftlighed Snyd Sociale Medier Socialt taxameter SRP Stress Studieretning Studietur Sverige Taxameter Taxameterordning
  • Teamsamarbejde tidsregistrering Tillidsrepræsentant Tværfaglighed Uddannelsespolitik Undervisningsdifferentiering Valgkamp Vejledning Vidensdeling Videregående uddannelse Virtuel undervisning VUC Ytringsfrihed
  • Gymnasiereform 2016 OK 13 Corona Elevfordeling Fremmedsprog Digitalisering Nedskæringer Eksamen Besparelse Uddannelsespolitik
luk
Tilbage
Anmeldelse

Klassisk og moderne islam (2.udgave)

Anmeldelse

Klassisk og moderne islam (2.udgave)

Anmeldt af_
Gymnasieskolen Redaktion

Forlag

Systime

Fag

Religion

Bogens forfatter(e)

Deniz Kitir

Antal sider

268 sider

Pris

248 kr.,-
Anmeldt af_
Gymnasieskolen Redaktion

En sand fornøjelse!

1. udgave af bogen, der udkom i 2010, blev dengang ‘heftigt’ anbefalet her i bladet. I de forløbne 10 år er kravene til layout og typografi steget markant, men disse fordringer bliver opfyldt her med fuld skrue. Så sammen med det smukke billedmateriale og forfatterens præcise, letløbende sprog får man simpelthen bare lyst til at læse og se videre i bogen!

Det gælder også for bogens indhold. Der er som indledning tilføjet et meget relevant kapitel om fagets teorier og metoder og konkrete anvisninger på religionssociologiske arbejdsmåder, og afslutningsvis behandles temaerne: Den aktuelle islams debat i medierne, kvinder og islam, kvindelige imamer samt radikalisering og islamisk modkultur. Brødteksten til islams historie, muslimske retninger, tro og ritualer og islam i Danmark er stort set den samme som i 1. udgave. Angående islams formative historie undrer jeg mig dog lidt over, at den nyere forskning herom ikke er medtaget i denne udgave.

Bogens tekster er delvis fornyet. Således er der inddraget tekster, der tager de spritnye spørgsmål op om islams syn på klimadebatten og identitetsspørgsmålene: om Allah er han-, hun- eller intetkøn, homoseksualitet og islam, kvindelige imamer og meget andet. Grafer og statistikker er opdaterede, og her gives blandt andet indblik i den polarisering, der er sket i danske muslimers religiøse holdninger fra 2006 til 2015.

Arbejdsspørgsmål og øvelser er knyttet tæt til lærestof, tekster og det statistiske materiale, og det fungerer særdeles godt, så læreren kan bruge løs af dem i sin didaktiske og pædagogiske planlægning samt tilrettelæggelsen af de enkelte timer.

Bogen er et must. Køb den!

Link er kopieret
Kommentar til anmeldelsen

Skriv et svar Annuller svar

Du skal være logget ind for at skrive en kommentar.

Fortsæt med Facebook
Continue with Google
Fortsæt med Twitter

Eller opret med din email

Klik her, hvis du har glemt din adgangskode
  • Annonceinfo
  • Job
  • GL
  • Redaktionen
  • Artikler
  • Anmeldelser
  • Meninger
  • Skriv et debatindlæg

Tilmeld nyhedsbrev

Gå ikke glip af nyheder fra Gymnasieskolen

Indtast din email adresse
Copyright Gymnasieskolen 2023

Anbefalede stofområder
  • Arbejdsmiljø
  • Undervisning
  • Karriere
Anbefalede emner
  • Corona
  • Stress
  • Eksamen

Artikler

Meninger

Anmeldelser

Ingen resultater