Annonce
Skip to content
Find vej til
  • Job
  • Annonceinfo
  • Redaktionen
  • Artikler
  • Anmeldelser
  • Meninger
Skriv et debatindlæg
0
  • Gymnasiereform 2030
  • Kunstig intelligens
  • Eksamen

Mere

  • Adgangskrav Afskedigelser Akademikerne Alkoholpolitik Almendannelse anvendelsesorienteret undervisning APV arb Arbejdsglæde Arbejdsmiljø Arbejdspres Arbejdstid AT Autisme Bæredygtighed Besparelse BNP Brobygning campus
  • Corona Dannelse Dansk Deltid DGS Didaktik Digital dannelse Digital eksamensovervågning Digital krænkelse Digitalisering Efteruddannelse Eksamen Eksamensform Elevboom i gymnasiet Elever med handicap elevfor Elevfordeling Elevtrivsel Engelsk
  • EOP Epx EU Eux Fængsler Faglighed Feedback Filosofi Finanslov 2023 Finanslov 2024 Finanslov 2025 fjernundervisning Folkemøde 2023 Folkemøde 23 Folketingsvalg 2015 Folketingsvalg 2019 Folketingsvalg 2022 Frafald Fremmedsprog
  • Fremmedsprogsstrategi fusion gambling GDPR GL's hovedbestyrelsesvalg GLs internationale arbejde Grønland Grundforløb Gruppearbejde Gymnasiale suppleringskurser Gymnasielukning Gymnasiereform 2016 Gymnasiereform 2030 Hf Hhx Historie Høje følelsesmæssige krav Htx Idræt
  • Indeklima Indflydelse Innovation Integration Internationalt It It i undervisning It-forbud Japan Kandidatreform Karakterer Karakterkrav Karakterræs Karakterskala Karrierelæring kinesisk Klager Klasseledelse Klima
  • Kollegial supervision Kommunikation og it Kompetenceudvikling Køn Kunstig intelligens Lærer-elev-relation Lærerens dag Lærerliv læring Læsevejledning læsning Lectio Ledelse Lektier Litteratur Litteraturkanon Lokalaftale Lokalløn Løn
  • Matematik Matematik B Min gymnasietid Mobiltelefon Mødekultur Motivation Musik Naturgeografi Naturvidenskab Nedskæringer Ny lærer Nyt skoleår - nye ideer Observation af undervisning OK 13 OK 15 OK 21 OK 24 OK 26 Ordblind
  • Overenskomst Pension politik Præstationskultur Praktikant privatundervisning Professionel kapital Psykisk arbejdsmiljø Psykologisk tryghed regeringens gymnasieudspil Religion Repræsentantskabsmøde Repræsentantskabsmøde 2023 Repræsentantskabsmøde 2024 Rettestrategier samarbejde mellem uddannelser Seksualundervisning Selvcensur Seniorarbejdsliv
  • serviceeftersyn Sexchikane Sexisme Skærmfri undervisning Skriftlighed Snyd Sociale Medier Socialt taxameter SOP SRP Stress Studieretning Studietur Sverige Sygdom Taxameter Taxameterordning Teamsamarbejde Tekst
  • Teoretisk pædagogikum Tidsregistrering Tillidsrepræsentant Tilsyn Tværfaglighed Uddannelsespolitik Udveksling Undervisningsdifferentiering Undervisningsevaluering ungdomskultur ungdomsuddannelse valg Valgkamp Vejledning Vidensdeling Videregående uddannelse Vikar Virtuel undervisning VUC
  • Ytringsfrihed
  • Gymnasiereform 2016 Eksamen Kunstig intelligens Corona Elevfordeling Fremmedsprog Gymnasiereform 2030 OK 13 Tidsregistrering Nedskæringer
luk
Tilbage
Anmeldelse

CCC “Company, Culture, Communication”

Anmeldelse

CCC “Company, Culture, Communication”

Anmeldt af_
Gymnasieskolen Redaktion

Forlag

Systime

Fag

Engelsk

Bogens forfatter(e)

Gitte Jæger Nielsen

Pris

Bog 187,50 kr. og iBog 37,50 kr. pr. licens,-
Anmeldt af_
Gymnasieskolen Redaktion

A precious pearl

Med sit merkantile indhold og sit vide udsyn er udvalget i denne lærebog, som er målrettet 2.g og 3.g, adækvat for de faglige mål på hhx. Bogen kan dog glimrende anvendes på andre gymnasiale uddannelser, idet teksterne er interessante, og bogen indeholder teoretisk materiale, som alle engelskelever kan have godt af at studere, såsom kultur- og kommunikationsteori.

Bogen er bygget op om tre søjler: 1) virksomheder, 2) kultur og 3) kommunikation. Således indgår emner som iværksætteri, firmaanalyse, franchisevirksomhed, Corporate Social Responsibility, jobansøgning, stereotyper, detailhandel, virksomhedskultur, engelsk som lingua franca, marketing og “the science of persuasion”.Endvidere caseeksempler, kasser med spørgsmål og toolbox med metodiske tips. Alt sammen relevant og vellavet.

Sproget og ordforrådet i bogen er på et dejligt højt niveau, men det er et minus, at glosseringen er sparsom: Eleverne ville måske gerne have gloser til ord som “to offload; recession; refurbishment; contamination; disapproval”. Til gengæld er der fine oversættelsesopgaver. Ordet for franchisetager staves på to måder på engelsk (p. 24), men det italesættes ikke. Man kan tro, det er en fejl, hvis man ikke ved det. Således måtte der gerne være mere fokus på sproglige forklaringer, men det ændrer ikke på, at bogen er super materiale. Layoutet er overskueligt, indholdet relatérbart og formidlingen behagelig.

Bogen er emnebaseret med et højt vidensniveau såvel som et højt sprogligt ditto. Dette er et fint afsæt for elevens mestring heraf i samspil med en lærers aktive vejledning. Dette er noget af det bedste undervisningsmateriale til engelsk, jeg har set i de senere år. Hvis jeg var elev, ville jeg elske at blive undervist fra denne bog. Derfor topkarakter.

Link er kopieret
Kommentar til anmeldelsen

Skriv et svar Annuller svar

Du skal være logget ind for at skrive en kommentar.

Fortsæt med Facebook
Continue with Google
Fortsæt med Twitter

Eller opret med din email

Klik her, hvis du har glemt din adgangskode
  • Annonceinfo
  • Job
  • GL
  • Redaktionen
  • Artikler
  • Anmeldelser
  • Meninger
  • Skriv et debatindlæg

Tilmeld nyhedsbrev

Gå ikke glip af nyheder fra Gymnasieskolen

Indtast din email adresse
Copyright Gymnasieskolen 2025

Anbefalede stofområder
  • Arbejdsmiljø
  • Undervisning
  • Karriere
Anbefalede emner
  • Corona
  • Stress
  • Eksamen

Artikler

Meninger

Anmeldelser

Ingen resultater