Annonce
Skip to content
Find vej til
  • Job
  • Annonceinfo
  • Redaktionen
  • Artikler
  • Anmeldelser
  • Meninger
Skriv et debatindlæg
0
  • Gymnasiereform 2030
  • Kunstig intelligens
  • Eksamen

Mere

  • Adgangskrav Afskedigelser Akademikerne Alkoholpolitik Almendannelse anvendelsesorienteret undervisning APV arb Arbejdsglæde Arbejdsmiljø Arbejdspres Arbejdstid AT Autisme Besparelse Brobygning campus Corona Dannelse
  • Dansk Deltid DGS Didaktik Digital dannelse Digital eksamensovervågning Digital krænkelse Digitalisering Efteruddannelse Eksamen Eksamensform Elevboom i gymnasiet Elever med handicap elevfor Elevfordeling Elevtrivsel Engelsk EOP Epx
  • EU Eux Fængsler Faglighed Feedback Filosofi Finanslov 2023 Finanslov 2024 Finanslov 2025 fjernundervisning Folkemøde 2023 Folkemøde 23 Folketingsvalg 2015 Folketingsvalg 2019 Folketingsvalg 2022 Frafald Fremmedsprog Fremmedsprogsstrategi fusion
  • gambling GDPR GL's hovedbestyrelsesvalg GLs internationale arbejde Grønland Grundforløb Gruppearbejde Gymnasiale suppleringskurser Gymnasielukning Gymnasiereform 2016 Gymnasiereform 2030 Hf Hhx Historie Høje følelsesmæssige krav Htx Idræt Indeklima Indflydelse
  • Innovation Integration It It i undervisning It-forbud Kandidatreform Karakterer Karakterkrav Karakterræs Karakterskala Karrierelæring kinesisk Klager Klasseledelse Klima Kollegial supervision Kommunikation og it Kompetenceudvikling Køn
  • Kunstig intelligens Lærer-elev-relation Lærerens dag Lærerliv læring Læsevejledning læsning Lectio Ledelse Lektier Litteratur Litteraturkanon Lokalaftale Lokalløn Løn Matematik Matematik B Min gymnasietid Mobiltelefon
  • Mødekultur Motivation Musik Naturgeografi Naturvidenskab Nedskæringer Ny lærer Nyt skoleår - nye ideer Observation af undervisning OK 13 OK 15 OK 21 OK 24 OK 26 Ordblind Overenskomst Pension politik Præstationskultur
  • Praktikant privatundervisning Professionel kapital Psykisk arbejdsmiljø Psykologisk tryghed regeringens gymnasieudspil Religion Repræsentantskabsmøde Repræsentantskabsmøde 2023 Repræsentantskabsmøde 2024 Rettestrategier samarbejde mellem uddannelser Seksualundervisning Selvcensur Seniorarbejdsliv serviceeftersyn Sexchikane Sexisme Skærmfri undervisning
  • Skriftlighed Snyd Sociale Medier Socialt taxameter SOP SRP Stress Studieretning Studietur Sverige Sygdom Taxameter Taxameterordning Teamsamarbejde Tekst Tidsregistrering Tillidsrepræsentant Tilsyn Tværfaglighed
  • Uddannelsespolitik Udveksling Undervisningsdifferentiering Undervisningsevaluering ungdomskultur valg Valgkamp Vejledning Vidensdeling Videregående uddannelse Vikar Virtuel undervisning VUC Ytringsfrihed
  • Gymnasiereform 2016 Eksamen Kunstig intelligens Corona Elevfordeling Fremmedsprog Gymnasiereform 2030 OK 13 Tidsregistrering Nedskæringer
luk
Tilbage
Anmeldelse

Castellano – spansk grammatik

Anmeldelse

Castellano – spansk grammatik

Anmeldt af_
Gymnasieskolen Redaktion

Fag

Spansk
Anmeldt af_
Gymnasieskolen Redaktion

Spansk

 

Titel: Castellano – spansk grammatik
Forfatter: Bente Skov
Forlag: Haase & søn?Pris: 160 kroner, 176 sider

Vurdering og anmeldelse: Lina Pape Dreier******

Nyt grammatisk redskab

Forfatterens mangeårige erfaringer med spanskundervisningen kommer tydeligt til udtryk i denne spanske grammatik.
Bogen er et grammatisk redskab, som kan anvendes af både personer med få spanskkundskaber til at lære den spanske basisgrammatik og af øvede som et opslagsværk, hvor de kan finde svar på mere spidsfindige spørgsmål.
De mange paragraffer er meget struktureret opstillet i 14 kapitler, hvor kapitel 1-10 drejer sig om ordklasserne, mens de sidste fire kapitler omhandler områderne: afledninger (diminutiver og augmentativer), sætningslære, retskrivning og udtale. Alle kapitlerne er rigt forklaret med spanske teksteksempler, der er oversat til dansk. Paragrafferne er pædagogisk anskueliggjort blandt andet via markeringer med fed, farverne sandfarve og rød samt opstillinger i skemaer. Det er nemt at finde svar på et grammatisk problem via en overskuelig indholdsfortegnelse, stikordsregisteret samt en oversigt med de latinske grammatiske betegnelser på omslagets inderside. På trods af denne oversigt har forfatteren dog valgt både at skrive de danske og latinske betegnelser ved hovedoverskrifterne samt udelukkende at anvende danske betegnelser ved udvalgte ord.
I oversigten på indersiden finder man ud over forklaringen af betegnelserne også henvisninger til, hvor i grammatikken man kan læse yderligere om det pågældende område. Bogen indeholder også et forslag til en rettenøgle på omslagets inderside og en oversigt over de tre regelmæssige bøjninger, hvilket ligeledes understøtter den pædagogiske tilgang til grammatikundervisningen.
Bogen er et gennemført og brugervenligt redskab, som kan anvendes til forskellige niveauer i den daglige grammatikundervisning.

 

Link er kopieret
Kommentar til anmeldelsen

Skriv et svar Annuller svar

Du skal være logget ind for at skrive en kommentar.

Fortsæt med Facebook
Continue with Google
Fortsæt med Twitter

Eller opret med din email

Klik her, hvis du har glemt din adgangskode
  • Annonceinfo
  • Job
  • GL
  • Redaktionen
  • Artikler
  • Anmeldelser
  • Meninger
  • Skriv et debatindlæg

Tilmeld nyhedsbrev

Gå ikke glip af nyheder fra Gymnasieskolen

Indtast din email adresse
Copyright Gymnasieskolen 2025

Anbefalede stofområder
  • Arbejdsmiljø
  • Undervisning
  • Karriere
Anbefalede emner
  • Corona
  • Stress
  • Eksamen

Artikler

Meninger

Anmeldelser

Ingen resultater