Annonce
Skip to content
Find vej til
  • Job
  • Annonceinfo
  • Redaktionen
  • Artikler
  • Anmeldelser
  • Meninger
Skriv et debatindlæg
0
  • Alle
  • Arbejdsmiljø
  • Kunstig intelligens
  • Undervisning

Mere

  • Adgangskrav Afskedigelser Alkoholpolitik Almendannelse anvendelsesorienteret undervisning arb Arbejdsglæde Arbejdsmiljø Arbejdstid AT Besparelse Brobygning Corona Dannelse Dansk Deltid DGS Didaktik Digital dannelse
  • Digital eksamensovervågning Digitalisering Efteruddannelse Eksamen Eksamensform Elevboom i gymnasiet Elever med handicap elevfor Elevfordeling Elevtrivsel Engelsk Eux Faglighed Feedback Filosofi Finanslov 2023 Folketingsvalg 2015 Folketingsvalg 2019 Folketingsvalg 2022
  • Frafald Fremmedsprog Fremmedsprogsstrategi GDPR GL's hovedbestyrelsesvalg GLs internationale arbejde Grønland Grundforløb Gymnasiale suppleringskurser Gymnasielukning Gymnasiereform 2016 Hf Historie Idræt Innovation Integration It It i undervisning It-forbud
  • Karakterer Karakterkrav Karakterræs Karakterskala Karrierelæring kinesisk Klager Klasseledelse Klima Kommunikation og it Kompetenceudvikling Køn Kunstig intelligens Lærer-elev-relation Lærerliv Læsevejledning Lectio Ledelse Lektier
  • Lokalaftale Lokalløn Løn Matematik Matematik B Min gymnasietid Naturgeografi Naturvidenskab Nedskæringer Ny lærer Nyt skoleår - nye ideer OK 13 OK 15 OK 21 OK 24 Ordblind Overenskomst Pension Præstationskultur
  • Praktikant Professionel kapital Psykisk arbejdsmiljø regeringens gymnasieudspil Repræsentantskabsmøde Rettestrategier samarbejde mellem uddannelser serviceeftersyn Sexchikane Sexisme Skriftlighed Snyd Sociale Medier Socialt taxameter SOP SRP Stress Studieretning Studietur
  • Sverige Taxameter Taxameterordning Teamsamarbejde tidsregistrering Tillidsrepræsentant Tværfaglighed Uddannelsespolitik Undervisningsdifferentiering Valgkamp Vejledning Vidensdeling Videregående uddannelse Virtuel undervisning VUC Ytringsfrihed
  • Gymnasiereform 2016 OK 13 Corona Elevfordeling Fremmedsprog Nedskæringer Digitalisering Eksamen Kunstig intelligens Besparelse
luk
Tilbage
Anmeldelse

Boldbasis

Anmeldelse

Boldbasis

Anmeldt af_
gs_redaktor

Forlag

Frydenlund

Fag

Idræt

Bogens forfatter(e)

Michael Thing & Lone Friis Thing

Antal sider

152

Pris

199,-
Anmeldt af_
gs_redaktor

Nogle gange kan småt også være godt, og selv om 50 boldspil og boldlege umiddelbart ikke lyder af det helt store, så får Michael Thing og Lone Friis Thing dem pumpet rigtig godt op i Boldbasis. Meget klart og overskueligt lægger de fokus på et enkelt af boldspillets elementer i hvert af bogens kapitler og kan derefter med få relevante spil gøre det let at gå til for en underviser at gå direkte i gang. Der er lagt vægt på og tages højde for både nybegynderen og den øvede – og det gælder for så vidt både for elever og lærere.

I fire kapitler gennemgås elementerne: teknik, taktik, det fysiske aspekt og det psykiske/sociale aspekt. Og som om det ikke var nok med spilforslag og varianter, så får man også eksempler på spørgsmål til eleverne, der kan stilles efterfølgende. Det hele er sat klart og overskueligt op, hvor spillene vises i luftperspektiv med figurer, bolde, streger for løbebaner/afleveringer og så videre. Helt klassisk, men hvor det nogle gange alligevel kan være svært at afkode beskrivelser af boldspil i tekst og grafik, så glider det stort set ubesværet i Boldbasis. Der er enkelte ”rigtige” boldspil som kinball og ballebold undervejs, men ellers er det typiske boldspiløvelser, der tages udgangspunkt i.

Yderligere er der et kapitel om, hvordan man kan bygge et forløb op, inklusive et eksempel på et undervisningsforløb på op til 7 moduler med afsluttende spilkonstruktion. Fik jeg nævnt, at der også er inspiration til, hvordan boldbasis kan indgå i AT-forløb med anvendelse af forskellige af idrætsfagets metoder? Læg dertil, at et buzzword som innovation ligeledes bliver inddraget, så er det vist svært at forlange meget mere.

Link er kopieret
Kommentar til anmeldelsen

Skriv et svar Annuller svar

Du skal være logget ind for at skrive en kommentar.

Fortsæt med Facebook
Continue with Google
Fortsæt med Twitter

Eller opret med din email

Klik her, hvis du har glemt din adgangskode
  • Annonceinfo
  • Job
  • GL
  • Redaktionen
  • Artikler
  • Anmeldelser
  • Meninger
  • Skriv et debatindlæg

Tilmeld nyhedsbrev

Gå ikke glip af nyheder fra Gymnasieskolen

Indtast din email adresse
Copyright Gymnasieskolen 2023

Anbefalede stofområder
  • Arbejdsmiljø
  • Undervisning
  • Karriere
Anbefalede emner
  • Corona
  • Stress
  • Eksamen

Artikler

Meninger

Anmeldelser

Ingen resultater