Annonce
Skip to content
Find vej til
  • Job
  • Annonceinfo
  • Redaktionen
  • Artikler
  • Anmeldelser
  • Meninger
Skriv et debatindlæg
0
  • Gymnasiereform 2030
  • Kunstig intelligens
  • Eksamen

Mere

  • Adgangskrav Afskedigelser Akademikerne Alkoholpolitik Almendannelse anvendelsesorienteret undervisning APV arb Arbejdsglæde Arbejdsmiljø Arbejdspres Arbejdstid AT Autisme Bæredygtighed Besparelse BNP Brobygning campus
  • Corona Dannelse Dansk Deltid DGS Didaktik Digital dannelse Digital eksamensovervågning Digital krænkelse Digitalisering Efteruddannelse Eksamen Eksamensform Elevboom i gymnasiet Elever med handicap elevfor Elevfordeling Elevtrivsel Engelsk
  • EOP Epx EU Eux Fængsler Faglighed Feedback Filosofi Finanslov 2023 Finanslov 2024 Finanslov 2025 fjernundervisning Folkemøde 2023 Folkemøde 23 Folketingsvalg 2015 Folketingsvalg 2019 Folketingsvalg 2022 Frafald Fremmedsprog
  • Fremmedsprogsstrategi fusion gambling GDPR GL's hovedbestyrelsesvalg GLs internationale arbejde Grønland Grundforløb Gruppearbejde Gymnasiale suppleringskurser Gymnasielukning Gymnasiereform 2016 Gymnasiereform 2030 Hf Hhx Historie Høje følelsesmæssige krav Htx Idræt
  • Indeklima Indflydelse Innovation Integration Internationalt It It i undervisning It-forbud Japan Kandidatreform Karakterer Karakterkrav Karakterræs Karakterskala Karrierelæring kinesisk Klager Klasseledelse Klima
  • Kollegial supervision Kommunikation og it Kompetenceudvikling Køn Kunstig intelligens Lærer-elev-relation Lærerens dag Lærerliv læring Læsevejledning læsning Lectio Ledelse Lektier Litteratur Litteraturkanon Lokalaftale Lokalløn Løn
  • Matematik Matematik B Min gymnasietid Mobiltelefon Mødekultur Motivation Musik Naturgeografi Naturvidenskab Nedskæringer Ny lærer Nyt skoleår - nye ideer Observation af undervisning OK 13 OK 15 OK 21 OK 24 OK 26 Ordblind
  • Overenskomst Pension politik Præstationskultur Praktikant privatundervisning Professionel kapital Psykisk arbejdsmiljø Psykologisk tryghed regeringens gymnasieudspil Religion Repræsentantskabsmøde Repræsentantskabsmøde 2023 Repræsentantskabsmøde 2024 Rettestrategier samarbejde mellem uddannelser Seksualundervisning Selvcensur Seniorarbejdsliv
  • serviceeftersyn Sexchikane Sexisme Skærmfri undervisning Skriftlighed Snyd Sociale Medier Socialt taxameter SOP SRP Stress Studieretning Studietur Sverige Sygdom Taxameter Taxameterordning Teamsamarbejde Tekst
  • Teoretisk pædagogikum Tidsregistrering Tillidsrepræsentant Tilsyn Tværfaglighed Uddannelsespolitik Udveksling Undervisningsdifferentiering Undervisningsevaluering ungdomskultur ungdomsuddannelse valg Valgkamp Vejledning Vidensdeling Videregående uddannelse Vikar Virtuel undervisning VUC
  • Ytringsfrihed
  • Gymnasiereform 2016 Eksamen Kunstig intelligens Corona Elevfordeling Fremmedsprog Gymnasiereform 2030 OK 13 Tidsregistrering Nedskæringer
luk
Tilbage
Anmeldelse

Boldbasis

Anmeldelse

Boldbasis

Anmeldt af_
gs_redaktor

Forlag

Frydenlund

Fag

Idræt

Bogens forfatter(e)

Michael Thing & Lone Friis Thing

Antal sider

152

Pris

199,-
Anmeldt af_
gs_redaktor

Nogle gange kan småt også være godt, og selv om 50 boldspil og boldlege umiddelbart ikke lyder af det helt store, så får Michael Thing og Lone Friis Thing dem pumpet rigtig godt op i Boldbasis. Meget klart og overskueligt lægger de fokus på et enkelt af boldspillets elementer i hvert af bogens kapitler og kan derefter med få relevante spil gøre det let at gå til for en underviser at gå direkte i gang. Der er lagt vægt på og tages højde for både nybegynderen og den øvede – og det gælder for så vidt både for elever og lærere.

I fire kapitler gennemgås elementerne: teknik, taktik, det fysiske aspekt og det psykiske/sociale aspekt. Og som om det ikke var nok med spilforslag og varianter, så får man også eksempler på spørgsmål til eleverne, der kan stilles efterfølgende. Det hele er sat klart og overskueligt op, hvor spillene vises i luftperspektiv med figurer, bolde, streger for løbebaner/afleveringer og så videre. Helt klassisk, men hvor det nogle gange alligevel kan være svært at afkode beskrivelser af boldspil i tekst og grafik, så glider det stort set ubesværet i Boldbasis. Der er enkelte ”rigtige” boldspil som kinball og ballebold undervejs, men ellers er det typiske boldspiløvelser, der tages udgangspunkt i.

Yderligere er der et kapitel om, hvordan man kan bygge et forløb op, inklusive et eksempel på et undervisningsforløb på op til 7 moduler med afsluttende spilkonstruktion. Fik jeg nævnt, at der også er inspiration til, hvordan boldbasis kan indgå i AT-forløb med anvendelse af forskellige af idrætsfagets metoder? Læg dertil, at et buzzword som innovation ligeledes bliver inddraget, så er det vist svært at forlange meget mere.

Link er kopieret
Kommentar til anmeldelsen

Skriv et svar Annuller svar

Du skal være logget ind for at skrive en kommentar.

Fortsæt med Facebook
Continue with Google
Fortsæt med Twitter

Eller opret med din email

Klik her, hvis du har glemt din adgangskode
  • Annonceinfo
  • Job
  • GL
  • Redaktionen
  • Artikler
  • Anmeldelser
  • Meninger
  • Skriv et debatindlæg

Tilmeld nyhedsbrev

Gå ikke glip af nyheder fra Gymnasieskolen

Indtast din email adresse
Copyright Gymnasieskolen 2025

Anbefalede stofområder
  • Arbejdsmiljø
  • Undervisning
  • Karriere
Anbefalede emner
  • Corona
  • Stress
  • Eksamen

Artikler

Meninger

Anmeldelser

Ingen resultater