Annonce
Skip to content
Find vej til
  • Job
  • Annonceinfo
  • Redaktionen
  • Artikler
  • Anmeldelser
  • Meninger
Skriv et debatindlæg
0
  • Gymnasiereform 2030
  • Kunstig intelligens
  • Eksamen

Mere

  • Adgangskrav Afskedigelser Akademikerne Alkoholpolitik Almendannelse anvendelsesorienteret undervisning APV arb Arbejdsglæde Arbejdsmiljø Arbejdspres Arbejdstid AT Autisme Besparelse Brobygning campus Corona Dannelse
  • Dansk Deltid DGS Didaktik Digital dannelse Digital eksamensovervågning Digital krænkelse Digitalisering Efteruddannelse Eksamen Eksamensform Elevboom i gymnasiet Elever med handicap elevfor Elevfordeling Elevtrivsel Engelsk EOP Epx
  • EU Eux Fængsler Faglighed Feedback Filosofi Finanslov 2023 Finanslov 2024 Finanslov 2025 fjernundervisning Folkemøde 2023 Folkemøde 23 Folketingsvalg 2015 Folketingsvalg 2019 Folketingsvalg 2022 Frafald Fremmedsprog Fremmedsprogsstrategi fusion
  • gambling GDPR GL's hovedbestyrelsesvalg GLs internationale arbejde Grønland Grundforløb Gruppearbejde Gymnasiale suppleringskurser Gymnasielukning Gymnasiereform 2016 Gymnasiereform 2030 Hf Hhx Historie Høje følelsesmæssige krav Htx Idræt Indeklima Indflydelse
  • Innovation Integration It It i undervisning It-forbud Kandidatreform Karakterer Karakterkrav Karakterræs Karakterskala Karrierelæring kinesisk Klager Klasseledelse Klima Kollegial supervision Kommunikation og it Kompetenceudvikling Køn
  • Kunstig intelligens Lærer-elev-relation Lærerens dag Lærerliv læring Læsevejledning læsning Lectio Ledelse Lektier Litteratur Litteraturkanon Lokalaftale Lokalløn Løn Matematik Matematik B Min gymnasietid Mobiltelefon
  • Mødekultur Motivation Musik Naturgeografi Naturvidenskab Nedskæringer Ny lærer Nyt skoleår - nye ideer Observation af undervisning OK 13 OK 15 OK 21 OK 24 OK 26 Ordblind Overenskomst Pension politik Præstationskultur
  • Praktikant privatundervisning Professionel kapital Psykisk arbejdsmiljø Psykologisk tryghed regeringens gymnasieudspil Religion Repræsentantskabsmøde Repræsentantskabsmøde 2023 Repræsentantskabsmøde 2024 Rettestrategier samarbejde mellem uddannelser Seksualundervisning Selvcensur Seniorarbejdsliv serviceeftersyn Sexchikane Sexisme Skærmfri undervisning
  • Skriftlighed Snyd Sociale Medier Socialt taxameter SOP SRP Stress Studieretning Studietur Sverige Sygdom Taxameter Taxameterordning Teamsamarbejde Tekst Tidsregistrering Tillidsrepræsentant Tilsyn Tværfaglighed
  • Uddannelsespolitik Udveksling Undervisningsdifferentiering Undervisningsevaluering ungdomskultur valg Valgkamp Vejledning Vidensdeling Videregående uddannelse Vikar Virtuel undervisning VUC Ytringsfrihed
  • Gymnasiereform 2016 Eksamen Kunstig intelligens Corona Elevfordeling Fremmedsprog Gymnasiereform 2030 OK 13 Tidsregistrering Nedskæringer
luk
Tilbage
Anmeldelse

Bogen om VIEWPOINTS

Anmeldelse

Bogen om VIEWPOINTS

Anmeldt af_
Gymnasieskolen Redaktion

Forlag

Forlaget Drama

Fag

Dramatik

Bogens forfatter(e)

Anne Bogart & Tina Landau – oversat af Clara Marie Tange & Johanna Malene Geiger

Antal sider

208

Pris

198,-
Anmeldt af_
Gymnasieskolen Redaktion

Bogen om viewpoints får fem stjerner, fordi den giver en meget anvendelig og praktisk guide til arbejdet med viewpoints og composition. Den blev oprindeligt udgivet i 2009 og er heldigvis blevet oversat til dansk her i 2017.

Bogen er “født” ud af en lyst, som de to forfattere, Anne Bogart og Tina Landau, har haft til at formidle deres viden om og erfaring med viewpoints. Udgivelsen er yderst relevant og er spækket med gode praktiske øvelser og anvisninger til arbejdet med viewpoints og composition i undervisningen. Viewpoints er en fysisk improvisationsteknik, der er vokset frem af det postmoderne dansemiljø. Den kan bruges til at samle materiale til scenen og til at styrke opmærksomheden, nysgerrigheden og samspillet i en prøveproces. Composition er et værktøj til at ordne, sortere, sammensætte og præsentere arbejdet til scenen. I bogen introduceres de forskellige viewpoints i hver deres afsnit, og efterfølgende beskrives arbejdet med composition ud fra et praksisorienteret blik.

Det skal nævnes, at det ikke er en teoretisk bog. Men det er den eneste bog, der giver en grundig, inspirerende og samlet praktisk hvordan-guide om arbejdets stadier og anvendelse. Det er en væsentlig pointe, at arbejdet med viewpoints er en fremgangsmåde, som kan danne baggrund for både proces, forestilling og analytisk refleksion.

Viewpointtræning har inspireret koreografer, skuespillere, instruktører, scenografer, dramaturger og forfattere i arbejdet med teatrets kompleksitet og fascination. Der undervises i viewpoints over hele verden, og metoden bliver brugt af mange teaterkunstnere i prøveforløbet, men teorien og dens anvendelse er stadig relativt ny. Derfor er udgivelsen en vigtig inspirationskilde til arbejdet med viewpoints og composition. Den kan varmt anbefales og er meget inspirerende til både kunstneriske og pædagogiske processer.

Link er kopieret
Kommentar til anmeldelsen

Skriv et svar Annuller svar

Du skal være logget ind for at skrive en kommentar.

Fortsæt med Facebook
Continue with Google
Fortsæt med Twitter

Eller opret med din email

Klik her, hvis du har glemt din adgangskode
  • Annonceinfo
  • Job
  • GL
  • Redaktionen
  • Artikler
  • Anmeldelser
  • Meninger
  • Skriv et debatindlæg

Tilmeld nyhedsbrev

Gå ikke glip af nyheder fra Gymnasieskolen

Indtast din email adresse
Copyright Gymnasieskolen 2025

Anbefalede stofområder
  • Arbejdsmiljø
  • Undervisning
  • Karriere
Anbefalede emner
  • Corona
  • Stress
  • Eksamen

Artikler

Meninger

Anmeldelser

Ingen resultater