Ministeriet giver gode råd om fjernundervisning
computer arbejde shutterstock_

Ministeriet giver gode råd om fjernundervisning

Sådan laver du synkron og asynkron fjernundervisning under Coronalukningen. Lærere og ledere kan få gode råd og inspiration på Børne- og Undervisningsministeriets hjemmeside.

Lige nu sidder gymnasielærere og ledere og planlægger undervisningen i de næste 14 dage.

Børne- og Undervisningsministeriet har lagt gode råd og inspiration til fjernundervisning ud på læringsportalen EMU.

Der bliver for eksempel givet gode råd om asynkron digital undervisning og synkron undervisning. Det sidste, hvor der etableres et virtuelt klasserum, vil nok være nyt for mange lærere. Lærere med erfaring for online-undervisning vil nok ikke finde de store guldkorn blandt de gode råd fra ministeriet.

På siden bliver der blandt andet nævnt, hvilke programmer der understøtter virtuel undervisning.

Ministeriet deler også gode råd til ledere om, hvordan de understøtter undervisningen i denne periode.

Svar på spørgsmål
Ifølge Børne- og Undervisningsministeriet bliver der arbejdet på højtryk for at besvare spørgsmål og informere lærere, ledelse, elever og forældre fra vuggestue til ungdomsuddannelse.

Ministeriet giver løbende svar på diverse spørgsmål på ministeriets hjemmeside.

Information fra ministeriet

Underivningsministeriet vil i den kommede tid give informationer med videre så hurtigt som muligt.

Inspiration og gode råd til undervisere i forhold til undervisning hjemmefra.

Gode råd til ledelsen.

Spørgsmål og svar fra Børne- og Undervisningsministeriet om situationen. (Se nederst på siden.)