Annonce
Skip to content
Find vej til
  • Job
  • Annonceinfo
  • Redaktionen
  • Artikler
  • Anmeldelser
  • Meninger
Skriv et debatindlæg
0
  • Alle
  • Arbejdsmiljø
  • OK 21
  • Undervisning

Mere

  • Adgangskrav Afskedigelser Alkoholpolitik Almendannelse anvendelsesorienteret undervisning arb Arbejdsglæde Arbejdsmiljø Arbejdstid AT Besparelse Brobygning Corona Dannelse Dansk Deltid DGS Didaktik Digital dannelse
  • Digitalisering Efteruddannelse Eksamen Eksamensform Elevboom i gymnasiet Elever med handicap elevfor Elevfordeling Elevtrivsel Eux Faglighed Feedback Finanslov 2023 Folketingsvalg 2015 Folketingsvalg 2019 Folketingsvalg 2022 Frafald Fremmedsprog Fremmedsprogsstrategi
  • GDPR GL's hovedbestyrelsesvalg GLs internationale arbejde Grønland Grundforløb Gymnasiale suppleringskurser Gymnasielukning Gymnasiereform 2016 Hf Historie Idræt Innovation Integration It It i undervisning It-forbud Karakterer Karakterkrav Karakterræs
  • Karakterskala Karrierelæring kinesisk Klager Klasseledelse Klima Kompetenceudvikling Køn Kunstig intelligens Lærer-elev-relation Lærerliv Lectio Ledelse Lektier Lokalaftale Lokalløn Løn Matematik Matematik B
  • Min gymnasietid Naturgeografi Naturvidenskab Nedskæringer Ny lærer Nyt skoleår - nye ideer OK 13 OK 15 OK 21 OK 24 Ordblind Overenskomst Pension Præstationskultur Praktikant Professionel kapital Psykisk arbejdsmiljø regeringens gymnasieudspil Repræsentantskabsmøde
  • Rettestrategier samarbejde mellem uddannelser serviceeftersyn Sexchikane Sexisme Skriftlighed Snyd Sociale Medier Socialt taxameter SRP Stress Studieretning Studietur Sverige Taxameter Taxameterordning Teamsamarbejde tidsregistrering Tillidsrepræsentant
  • Tværfaglighed Uddannelsespolitik Undervisningsdifferentiering Valgkamp Vejledning Vidensdeling Videregående uddannelse Virtuel undervisning VUC Ytringsfrihed
  • Gymnasiereform 2016 OK 13 Corona Elevfordeling Fremmedsprog Digitalisering Nedskæringer Eksamen Besparelse Uddannelsespolitik
luk
Tilbage

Hurra for tekno­logien?

4. september 2018
Skrevet af_
Gymnasieskolen Redaktion

En kommentar til artiklen ”Lav undervisningen om, eller brænd ud” bragt i Gymnasieskolen den 22. juni 2018.

Emil ved ikke rigtig, hvad han vil med sit liv. Det var også derfor, han valgte gymnasiet, så han havde tid til at finde ud af det. Nu er han lige startet i 3.g, og det er gået nogenlunde indtil nu. Han synes, uddannelsen er uendelig lang, og at der er længe til sommer, hvor han bliver student. I perioder kan han godt tage sig sammen til at gå i skole, og han får også lavet lidt i de fag, hvor læreren giver ham en konkret, overskuelig opgave. Han vil egentlig gerne gøre mere ud af skolen, men han har svært ved at finde ud af, hvordan han skal gribe det an, og så bliver det ikke til så meget. I gruppearbejder har han svært ved at følge med de andre, men han siger ikke noget. Hans forældre spørger ikke til hans skolegang, og på den måde står Emil temmelig alene i rollen som gymnasieelev – en rolle han efter snart tre år stadig ikke helt kan afkode hvordan spilles. 

Jeg kunne godt tænke mig at spørge Anders Raastrup Kristensen om, hvad han tror, det vil betyde for Emil, hvis vi udnytter ”de enorme læringsmæssige og pædagogiske muligheder, som teknologien kan give os”, og lader Emil være selvstuderende en større del af sin skoledag. Måske ved Anders Raastrup Kristensen ikke så meget om elevtyper i gymnasiet i 2018?

Louise Bøtchier Meyer
Greve Gymnasium

Link er kopieret
Kommentar til indlægget

Skriv et svar Annuller svar

Du skal være logget ind for at skrive en kommentar.

Fortsæt med Facebook
Continue with Google
Fortsæt med Twitter

Eller opret med din email

Klik her, hvis du har glemt din adgangskode
Relaterede artikler
  • Anders Raastrup
    Arbejdsmiljø Undervisning

    Ledelsesekspert: Lav undervisningen om, eller brænd ud

  • Annonceinfo
  • Job
  • GL
  • Redaktionen
  • Artikler
  • Anmeldelser
  • Meninger
  • Skriv et debatindlæg

Tilmeld nyhedsbrev

Gå ikke glip af nyheder fra Gymnasieskolen

Indtast din email adresse
Copyright Gymnasieskolen 2023

Anbefalede stofområder
  • Arbejdsmiljø
  • Undervisning
  • Karriere
Anbefalede emner
  • Corona
  • Stress
  • Eksamen

Artikler

Meninger

Anmeldelser

Ingen resultater