Lærere om deres ledelse
No image

Lærere om deres ledelse

Mange lærere, som har deltaget i spørgeskema­undersøgelsen, har skrevet kommentarer om ledelsen på deres skole. Her er et lille udpluk.

"Da min leder skulle introducere OK 13-idéerne, konkluderede han: Og kan man ikke lide den nye lugt i bageriet, bør man skaffe sig et nyt arbejde."

"Jeg oplever et fremskridt i form af samtaler a 10-15 minutter 2-3 gange om året med nærmeste leder, hvor der følges op på min arbejds­portefølje og belastningsgrad."

"Det er svært at kalde det, der er foregået, for ”dialog”. Der er blevet talt til os, der er ikke blevet lyttet."

"Ledelsen hverken magter eller evner at implementere OK 13 konstruktivt. Så kort kan det siges. Den forstår ikke betydningen af at inddrage medarbejderne i dialog under processen."

"Vi kom skidt fra start, men efterfølgende er der kommet gang i dialogmøder, trivsels­grupper og nu MTU."

"Der mangler ordentlig dialog. Ledelsen er blevet mere topstyret, og den gode dialog/diskussion med lærerkollegiet ved for eksempel lærerråds­møder er stort set væk."

"Alt er kommet som diktat fra oven, ingen dialog, ingen kommunikation, absolut ingen imødekommenhed."

"Den øgede magt til ledelsen har gjort det endnu vanskeligere at komme igennem til den. Der er ikke lydhørhed, når man fremlægger en faglig bekymring, eller når man udtrykker utilfredshed over manglende kommunikation."

"Ledelsen er ikke klædt på til at lede. Den har ikke tid, ikke den tilstrækkelige kompetence og nyder ikke tilstrækkelig tillid fra medarbejderne."

"Jeg har mistet min tidligere store respekt for min ledelse, fordi den ikke kan magte ledelsesopgaven på en konstruktiv, fremadrettet måde."

Har OK 13 forandret dit syn på ledelsen på din arbejdsplads?

Hvordan har ledelsen håndteret implementeringen af OK 13 på din arbejdsplads?

Hvordan har ledelsens kommunikation om OK 13 været?

Har dialogen mellem ledelse og lærere forandret sig efter OK 13?

Hvordan har ledelsens dialog med dig været om dine arbejdsopgaver i dette skoleår?