Hovedbestyrelsen folder ørerne ud på Danmarksturné
GL bestyrelse gruppe

Hovedbestyrelsen folder ørerne ud på Danmarksturné

For at få lærernes input til GL’s fremadrettede arbejde drager GL’s hovedbestyrelse i denne uge på rundtur i landet.

På rundturen besøger formand Annette Nordstrøm Hansen 10 skoler i hele landet sammen med andre medlemmer af hovedbestyrelsen.

Og det er en vigtig tur, mener formanden:

”Der er ingen tvivl om, at der har været problemer og frustrationer på mange skoler i forbindelse med OK 13-implementeringen, men der er også skoler, hvor man i dialog har fundet fornuftige løsninger. Det er derfor vigtigt, at vi får en god dialog med medlemmerne på forskellige skoler for sammen at finde veje at komme videre. Som ny hovedbestyrelse og nyt formandskab vil vi gerne gribe fat i det, der betyder mest for medlemmerne lige nu,” siger hun.

Hvad sker der?
Ifølge Annette Nordstrøm Hansen skal turen blandt andet bruges til at gøre hovedbestyrelsen klogere.

”Vi skal indsamle nuanceret og reflekteret viden om, hvad der rør sig hos medlemmerne lige nu. Planlægning af skoleåret 2014-15 begynder snart, og arbejdsmiljøet bør indtænkes i planlægningen, så næste skoleår bliver bedre end indeværende. Sektoren står over for store pres ude fra, og det er vigtigt, at GL’s medlemmer står sammen for at håndtere presset.”

Gymnasieuddannelserne står også foran et serviceeftersyn, og Annette Nordstrøm Hansen mener, det er vigtigt, at medlemmerne bliver hørt.

”Det vil de også blive ved særlige møder, men vi vil gerne have en generel drøftelse med lærerværelserne,” siger hun og tilføjer:

”Jeg glæder mig til at møde medlemmerne. Gymnasielærere er utroligt givende i deres sparring. Jeg er sikker på, at vi vil få en rigtig god dialog på møderne.”

I denne uge besøger medlemmer af hovedbestyrelsen KVUC i København onsdag og Th. Langs HF & VUC i Silkeborg torsdag.

Hvis I ønsker besøg af hovedbestyrelsen på jeres arbejdsplads, så bed tillidsrepræsentanten om at tage kontakt til GL’s sekretariat.

Hovedbestyrelsen på rundtur

Københavns VUC

VUC TH Langs HF og VUC

Svendborg Erhvervsskole

Københavns Åbne Gymnasium

Risskov Gymnasium

Midtfyns Gymnasium

VUC Fyn

Kalundborg Gymnasium

To andre besøg er ved at falde på plads.

Datoerne er ikke alle steder fastlagt