Annonce
Skip to content
Find vej til
  • Job
  • Annonceinfo
  • Redaktionen
  • Artikler
  • Anmeldelser
  • Meninger
Skriv et debatindlæg
0
  • Gymnasiereform 2030
  • Kunstig intelligens
  • Eksamen

Mere

  • Adgangskrav Afskedigelser Akademikerne Alkoholpolitik Almendannelse anvendelsesorienteret undervisning APV arb Arbejdsglæde Arbejdsmiljø Arbejdspres Arbejdstid AT Autisme Besparelse Brobygning campus Corona Dannelse
  • Dansk Deltid DGS Didaktik Digital dannelse Digital eksamensovervågning Digital krænkelse Digitalisering Efteruddannelse Eksamen Eksamensform Elevboom i gymnasiet Elever med handicap elevfor Elevfordeling Elevtrivsel Engelsk EOP Epx
  • EU Eux Fængsler Faglighed Feedback Filosofi Finanslov 2023 Finanslov 2024 Finanslov 2025 fjernundervisning Folkemøde 2023 Folkemøde 23 Folketingsvalg 2015 Folketingsvalg 2019 Folketingsvalg 2022 Frafald Fremmedsprog Fremmedsprogsstrategi fusion
  • gambling GDPR GL's hovedbestyrelsesvalg GLs internationale arbejde Grønland Grundforløb Gruppearbejde Gymnasiale suppleringskurser Gymnasielukning Gymnasiereform 2016 Gymnasiereform 2030 Hf Hhx Historie Høje følelsesmæssige krav Htx Idræt Indeklima Indflydelse
  • Innovation Integration It It i undervisning It-forbud Kandidatreform Karakterer Karakterkrav Karakterræs Karakterskala Karrierelæring kinesisk Klager Klasseledelse Klima Kollegial supervision Kommunikation og it Kompetenceudvikling Køn
  • Kunstig intelligens Lærer-elev-relation Lærerens dag Lærerliv læring Læsevejledning læsning Lectio Ledelse Lektier Litteratur Litteraturkanon Lokalaftale Lokalløn Løn Matematik Matematik B Min gymnasietid Mobiltelefon
  • Mødekultur Motivation Musik Naturgeografi Naturvidenskab Nedskæringer Ny lærer Nyt skoleår - nye ideer Observation af undervisning OK 13 OK 15 OK 21 OK 24 OK 26 Ordblind Overenskomst Pension politik Præstationskultur
  • Praktikant privatundervisning Professionel kapital Psykisk arbejdsmiljø Psykologisk tryghed regeringens gymnasieudspil Religion Repræsentantskabsmøde Repræsentantskabsmøde 2023 Repræsentantskabsmøde 2024 Rettestrategier samarbejde mellem uddannelser Seksualundervisning Selvcensur Seniorarbejdsliv serviceeftersyn Sexchikane Sexisme Skærmfri undervisning
  • Skriftlighed Snyd Sociale Medier Socialt taxameter SOP SRP Stress Studieretning Studietur Sverige Sygdom Taxameter Taxameterordning Teamsamarbejde Tekst Tidsregistrering Tillidsrepræsentant Tilsyn Tværfaglighed
  • Uddannelsespolitik Udveksling Undervisningsdifferentiering Undervisningsevaluering ungdomskultur valg Valgkamp Vejledning Vidensdeling Videregående uddannelse Vikar Virtuel undervisning VUC Ytringsfrihed
  • Gymnasiereform 2016 Eksamen Kunstig intelligens Corona Elevfordeling Fremmedsprog Gymnasiereform 2030 OK 13 Tidsregistrering Nedskæringer
luk
Tilbage
Anmeldelse

Yubio – interaktiv e-bog

Anmeldelse

Yubio – interaktiv e-bog

Anmeldt af_
Gymnasieskolen Redaktion

Forlag

Yubio I/S

Fag

BIOLOGI. IDRÆT

Bogens forfatter(e)

Thomas Skadhede, Kirsten Selchau

Antal sider

1300
Anmeldt af_
Gymnasieskolen Redaktion

Ohh, at køre Rover!!

Alt læse værket Yubio er som at køre Rover på den elektroniske motorvej, når man er vant til en Opel. I værket Yubio er der elegance, komfort, hurtigt optræk, god benplads og kælet for detaljen i forhold til de sædvanlige lavteknologiske papirbøger. 
Værket udkommer udelukkende som e-bog. Det vil være perfekt for skoler, der satser på brug af iPads i klasser med biologi/bioteknologi  specielt i kombination med idræt. Værket er også udmærket til brug på pc og Mac, men det er på iPad, man får den særlige fornemmelse af at køre Rover. Her bladrer man, forstørrer og formindsker så let som at overhale en Wartburg, og med et enkelt ”dab” på skærmen kommer man til værkets website, hvor der er direkte adgang til artikler, for eksempel fra Biotech Academy, og animationer, blandt andet fra YouTube. Alt sådant, som det har taget mig årevis at samle. Der er direkte adgang til træning med selvrettende test  og spil. Jeg opgav at teste mig selv yderligere, da det viste sig, at min viden strækker til karakteren 4. Så jeg gik med endnu et ”dab” tilbage i teksten, der står lysende klar på iPad. 
Værket er inddelt traditionelt i kapitler, som det er let at bladre imellem. Der er 30 i alt, og det dækker de traditionelle emner – eksempelvis organiske stoffer, immunforsvar, glycolyse, havet, doping foruden emnerne bioinformatik og nanoteknologi. For idrætslærerne er der nyt at hente om muskeltræthed og idrætsskader. Et kapitel om dyrenes fysiologi er spændende. Dissektion af en høne vil være et must! En hval kan nok ikke skaffes, så man må læse, hvordan de kan dykke. 
Alt sammen illustreret med opkvikkende fotos  og gode figurer. Grafiker Chalotte Lytzen har lavet et godt arbejde. Efter hvert kapitel er der et resume, så eleven får præciseret det vigtigste i læsning af den omfattende og nyttige information. 
Men hvor skal en elev i 1.g starte?? – alt er på højt niveau. Her kommer den gode lærer ind, som kan undervise i ”at køre Rover” – og man må skrive i den og tage den med sig.

Link er kopieret
Kommentar til anmeldelsen

Skriv et svar Annuller svar

Du skal være logget ind for at skrive en kommentar.

Fortsæt med Facebook
Continue with Google
Fortsæt med Twitter

Eller opret med din email

Klik her, hvis du har glemt din adgangskode
  • Annonceinfo
  • Job
  • GL
  • Redaktionen
  • Artikler
  • Anmeldelser
  • Meninger
  • Skriv et debatindlæg

Tilmeld nyhedsbrev

Gå ikke glip af nyheder fra Gymnasieskolen

Indtast din email adresse
Copyright Gymnasieskolen 2025

Anbefalede stofområder
  • Arbejdsmiljø
  • Undervisning
  • Karriere
Anbefalede emner
  • Corona
  • Stress
  • Eksamen

Artikler

Meninger

Anmeldelser

Ingen resultater