Annonce
Skip to content
Find vej til
  • Job
  • Annonceinfo
  • Redaktionen
  • Artikler
  • Anmeldelser
  • Meninger
Skriv et debatindlæg
0
  • Gymnasiereform 2030
  • Kunstig intelligens
  • Tidsregistrering

Mere

  • Adgangskrav Afskedigelser Akademikerne Alkoholpolitik Almendannelse anvendelsesorienteret undervisning APV arb Arbejdsglæde Arbejdsmiljø Arbejdspres Arbejdstid AT Autisme Besparelse Brobygning campus Corona Dannelse
  • Dansk Deltid DGS Didaktik Digital dannelse Digital eksamensovervågning Digital krænkelse Digitalisering Efteruddannelse Eksamen Eksamensform Elevboom i gymnasiet Elever med handicap elevfor Elevfordeling Elevtrivsel Engelsk EOP Epx
  • EU Eux Fængsler Faglighed Feedback Filosofi Finanslov 2023 Finanslov 2024 Finanslov 2025 fjernundervisning Folkemøde 2023 Folkemøde 23 Folketingsvalg 2015 Folketingsvalg 2019 Folketingsvalg 2022 Frafald Fremmedsprog Fremmedsprogsstrategi fusion
  • gambling GDPR GL's hovedbestyrelsesvalg GLs internationale arbejde Grønland Grundforløb Gruppearbejde Gymnasiale suppleringskurser Gymnasielukning Gymnasiereform 2016 Gymnasiereform 2030 Hf Hhx Historie Høje følelsesmæssige krav Htx Idræt Indeklima Indflydelse
  • Innovation Integration It It i undervisning It-forbud Kandidatreform Karakterer Karakterkrav Karakterræs Karakterskala Karrierelæring kinesisk Klager Klasseledelse Klima Kollegial supervision Kommunikation og it Kompetenceudvikling Køn
  • Kunstig intelligens Lærer-elev-relation Lærerens dag Lærerliv læring Læsevejledning læsning Lectio Ledelse Lektier Litteratur Litteraturkanon Lokalaftale Lokalløn Løn Matematik Matematik B Min gymnasietid Mobiltelefon
  • Mødekultur Motivation Musik Naturgeografi Naturvidenskab Nedskæringer Ny lærer Nyt skoleår - nye ideer Observation af undervisning OK 13 OK 15 OK 21 OK 24 OK 26 Ordblind Overenskomst Pension politik Præstationskultur
  • Praktikant privatundervisning Professionel kapital Psykisk arbejdsmiljø Psykologisk tryghed regeringens gymnasieudspil Religion Repræsentantskabsmøde Repræsentantskabsmøde 2023 Repræsentantskabsmøde 2024 Rettestrategier samarbejde mellem uddannelser Seksualundervisning Selvcensur Seniorarbejdsliv serviceeftersyn Sexchikane Sexisme Skærmfri undervisning
  • Skriftlighed Snyd Sociale Medier Socialt taxameter SOP SRP Stress Studieretning Studietur Sverige Sygdom Taxameter Taxameterordning Teamsamarbejde Tekst Tidsregistrering Tillidsrepræsentant Tilsyn Tværfaglighed
  • Uddannelsespolitik Udveksling Undervisningsdifferentiering Undervisningsevaluering ungdomskultur valg Valgkamp Vejledning Vidensdeling Videregående uddannelse Vikar Virtuel undervisning VUC Ytringsfrihed
  • Gymnasiereform 2016 Eksamen Kunstig intelligens Corona Elevfordeling Fremmedsprog OK 13 Gymnasiereform 2030 Nedskæringer Tidsregistrering
luk
Tilbage
Anmeldelse

¡Ya vamos! Grundbog til spansk

Anmeldelse

¡Ya vamos! Grundbog til spansk

Anmeldt af_
Kristina Knappe

Forlag

Columbus

Fag

Spansk

Bogens forfatter(e)

Maria Francisca Gavilán og Louise Friis Arfaoui

Pris

276,00 kr. ekskl. moms, i-bog et år: 70 kr. ekskl. moms, i-bog to år: 90 kr. ekskl. moms, i-bog tre år: 100 kr. ekskl. moms ¡Ya vamos! (øvelserne): i-bog et år: 10 kr. ekskl. moms, i-bog to år: 20 kr. ekskl. moms, i-bog tre år: 30 kr. ekskl. moms,-
Anmeldt af_
Kristina Knappe

Sprogtilegnelse kan blive en leg

¡Ya vamos! rummer 10 kapitler og en samlet pakke med grundbog, en righoldig hjemmeside med videoer, lydklip, arbejdsark, ekstramateriale til alle 10 kapitler og en i-bog, der supplerer med interaktive opgaver. Det hele fremstår enormt overskueligt og visuelt pænt.

Det er et appetitligt begyndersystem, som uden tvivl vil sikre læring, progression og variation i spansktimerne med absolut minimal forberedelse. ¡Ya vamos!-pakken tilbyder de nye 1.g’ere en sikker indføring i spanskfaget med en struktur, der tydeliggør, hvad de skal lære. Systemet er spækket med spændende og sjove øvelser, som man har lyst til at tage i brug sammen med eleverne, og det er ikke for meget at sige, at sprogtilegnelse kan gå hen og blive en leg.

Hvert kapitel er bygget op omkring en fast struktur, der kortfattet og præcist viser eleverne, hvad der er kapitlets grammatiske, sproglige, kommunikative og kulturelle mål. Dernæst følger et tema, der ligger inden for elevernes erfaringsverden, med kun, og absolut kun, den nødvendige grammatik og det tilstrækkelige ordforråd samt en masse sjove og varierede øvelser, der ikke bare stimulerer og opmuntrer eleverne til at lære spansk, men som også inspirerer læreren udi andre undervisningssammenhænge. Det er simpelthen sjovt! Og det skarpt tilskårede indhold giver eleverne en oplevelse af at de kan lære alt det, som bogen indeholder – og det er faktisk meget.

Det funktionelle grammatiksyn løber som en rød tråd gennem alle tekster og øvelser og gennem de kendte, brugbare emner som conocer el mundo hispanohablante, ¿cómo es tu familia?  ¿cómo eres? ¿tu casa?, tu vida diaria, la comida y fiestas en España. Emnerne lyder som noget, vi har hørt før, men det er det ikke. Det er bedre.

Link er kopieret
Kommentar til anmeldelsen

Skriv et svar Annuller svar

Du skal være logget ind for at skrive en kommentar.

Fortsæt med Facebook
Continue with Google
Fortsæt med Twitter

Eller opret med din email

Klik her, hvis du har glemt din adgangskode
  • Annonceinfo
  • Job
  • GL
  • Redaktionen
  • Artikler
  • Anmeldelser
  • Meninger
  • Skriv et debatindlæg

Tilmeld nyhedsbrev

Gå ikke glip af nyheder fra Gymnasieskolen

Indtast din email adresse
Copyright Gymnasieskolen 2025

Anbefalede stofområder
  • Arbejdsmiljø
  • Undervisning
  • Karriere
Anbefalede emner
  • Corona
  • Stress
  • Eksamen

Artikler

Meninger

Anmeldelser

Ingen resultater