Annonce
Skip to content
Find vej til
  • Job
  • Annonceinfo
  • Redaktionen
  • Artikler
  • Anmeldelser
  • Meninger
Skriv et debatindlæg
0
  • Alle
  • Arbejdsmiljø
  • Kunstig intelligens
  • Undervisning

Mere

  • Adgangskrav Afskedigelser Alkoholpolitik Almendannelse anvendelsesorienteret undervisning arb Arbejdsglæde Arbejdsmiljø Arbejdstid AT Besparelse Brobygning Corona Dannelse Dansk Deltid DGS Didaktik Digital dannelse
  • Digital eksamensovervågning Digitalisering Efteruddannelse Eksamen Eksamensform Elevboom i gymnasiet Elever med handicap elevfor Elevfordeling Elevtrivsel Engelsk Eux Faglighed Feedback Filosofi Finanslov 2023 Folketingsvalg 2015 Folketingsvalg 2019 Folketingsvalg 2022
  • Frafald Fremmedsprog Fremmedsprogsstrategi GDPR GL's hovedbestyrelsesvalg GLs internationale arbejde Grønland Grundforløb Gymnasiale suppleringskurser Gymnasielukning Gymnasiereform 2016 Hf Historie Idræt Innovation Integration It It i undervisning It-forbud
  • Karakterer Karakterkrav Karakterræs Karakterskala Karrierelæring kinesisk Klager Klasseledelse Klima Kommunikation og it Kompetenceudvikling Køn Kunstig intelligens Lærer-elev-relation Lærerliv Læsevejledning Lectio Ledelse Lektier
  • Lokalaftale Lokalløn Løn Matematik Matematik B Min gymnasietid Musik Naturgeografi Naturvidenskab Nedskæringer Ny lærer Nyt skoleår - nye ideer Observation af undervisning OK 13 OK 15 OK 21 OK 24 Ordblind Overenskomst
  • Pension Præstationskultur Praktikant Professionel kapital Psykisk arbejdsmiljø regeringens gymnasieudspil Repræsentantskabsmøde Rettestrategier samarbejde mellem uddannelser serviceeftersyn Sexchikane Sexisme Skriftlighed Snyd Sociale Medier Socialt taxameter SOP SRP Stress
  • Studieretning Studietur Sverige Taxameter Taxameterordning Teamsamarbejde tidsregistrering Tillidsrepræsentant Tværfaglighed Uddannelsespolitik Undervisningsdifferentiering Valgkamp Vejledning Vidensdeling Videregående uddannelse Virtuel undervisning VUC Ytringsfrihed
  • Gymnasiereform 2016 OK 13 Corona Elevfordeling Eksamen Fremmedsprog Nedskæringer Kunstig intelligens Digitalisering Besparelse
luk
Tilbage
Anmeldelse

Praktisk lærebog til flere års undervisning

Anmeldelse

Praktisk lærebog til flere års undervisning

Anmeldt af_
gs_redaktor

Forlag

København 2016 (Gyldendal Uddannelse)

Fag

Tysk

Bogens forfatter(e)

Kate Fuchs og Mathilde Sinding

Antal sider

312

Pris

275,-
Anmeldt af_
gs_redaktor

De to yngre tyskkolleger fra henholdsvis Sønderborg og Helsingør har fremlagt et fyldigt materiale til tyskundervisningen med vægt på praktisk tysk grammatik og tysk hverdagssprog. De fremlægger altså en god brugsbog med fokus på samtale og tekstforståelse, sådan at forstå at eleverne får lært mange tyske gloser og – hvad der er vigtigst – får lært at bruge dem i en samtalesituation. Ud fra dette følger bogen fint konceptet for en moderne sprogundervisning. Vægten er lagt på kommunikation og interaktion, ikke så meget på litteraritet og litterær analyse. Men der er masser af tekstarbejde og glosetræning alligevel, ingen tvivl om det. Hvert kapitel indledes med en dialogøvelse for eleverne til indlæring af relevante spørgsmål og chunks til kapitlets tekst, hvorefter der følger redemittel og intro til teksten. Så er eleverne parate til at læse teksten og løse opgaverne. Automatisering af tyske vendinger er formålet her. De mange opgaver behandler teksten på kryds og tværs og er mestendels partnerarbejde. Til sidst følger ekstraøvelser med glosemæssig relevans for tekstens emne. De skriftlige opgaver til slut skal løses to og to eller solo, så det interaktive-kommunikative aspekt er opretholdt hele bogen igennem.

Derudover er der for læreren den store fordel, at alle opgaver er klar til at blive løst, de bliver præsenteret og er lige til at gå til, så på den måde passer udgivelsen også til gymnasiets arbejdsbetingelser i dag, hvor kollegerne skal arbejde mere med en kortere forberedelsestid. Således er denne lærebog løsningen på en stressende undervisningsramme.

Link er kopieret
Kommentar til anmeldelsen

Skriv et svar Annuller svar

Du skal være logget ind for at skrive en kommentar.

Fortsæt med Facebook
Continue with Google
Fortsæt med Twitter

Eller opret med din email

Klik her, hvis du har glemt din adgangskode
  • Annonceinfo
  • Job
  • GL
  • Redaktionen
  • Artikler
  • Anmeldelser
  • Meninger
  • Skriv et debatindlæg

Tilmeld nyhedsbrev

Gå ikke glip af nyheder fra Gymnasieskolen

Indtast din email adresse
Copyright Gymnasieskolen 2023

Anbefalede stofområder
  • Arbejdsmiljø
  • Undervisning
  • Karriere
Anbefalede emner
  • Corona
  • Stress
  • Eksamen

Artikler

Meninger

Anmeldelser

Ingen resultater