Annonce
Skip to content
Find vej til
  • Job
  • Annonceinfo
  • Redaktionen
  • Artikler
  • Anmeldelser
  • Meninger
Skriv et debatindlæg
0
  • Alle
  • Arbejdsmiljø
  • OK 21
  • Undervisning

Mere

  • Adgangskrav Afskedigelser Alkoholpolitik Almendannelse anvendelsesorienteret undervisning arb Arbejdsglæde Arbejdsmiljø Arbejdstid AT Besparelse Brobygning Corona Dannelse Dansk Deltid DGS Didaktik Digital dannelse
  • Digital eksamensovervågning Digitalisering Efteruddannelse Eksamen Eksamensform Elevboom i gymnasiet Elever med handicap elevfor Elevfordeling Elevtrivsel Engelsk Eux Faglighed Feedback Finanslov 2023 Folketingsvalg 2015 Folketingsvalg 2019 Folketingsvalg 2022 Frafald
  • Fremmedsprog Fremmedsprogsstrategi GDPR GL's hovedbestyrelsesvalg GLs internationale arbejde Grønland Grundforløb Gymnasiale suppleringskurser Gymnasielukning Gymnasiereform 2016 Hf Historie Idræt Innovation Integration It It i undervisning It-forbud Karakterer
  • Karakterkrav Karakterræs Karakterskala Karrierelæring kinesisk Klager Klasseledelse Klima Kommunikation og it Kompetenceudvikling Køn Kunstig intelligens Lærer-elev-relation Lærerliv Lectio Ledelse Lektier Lokalaftale Lokalløn
  • Løn Matematik Matematik B Min gymnasietid Naturgeografi Naturvidenskab Nedskæringer Ny lærer Nyt skoleår - nye ideer OK 13 OK 15 OK 21 OK 24 Ordblind Overenskomst Pension Præstationskultur Praktikant Professionel kapital
  • Psykisk arbejdsmiljø regeringens gymnasieudspil Repræsentantskabsmøde Rettestrategier samarbejde mellem uddannelser serviceeftersyn Sexchikane Sexisme Skriftlighed Snyd Sociale Medier Socialt taxameter SRP Stress Studieretning Studietur Sverige Taxameter Taxameterordning
  • Teamsamarbejde tidsregistrering Tillidsrepræsentant Tværfaglighed Uddannelsespolitik Undervisningsdifferentiering Valgkamp Vejledning Vidensdeling Videregående uddannelse Virtuel undervisning VUC Ytringsfrihed
  • Gymnasiereform 2016 OK 13 Corona Elevfordeling Fremmedsprog Digitalisering Nedskæringer Eksamen Besparelse Uddannelsespolitik
luk
Tilbage
Anmeldelse

Mange interessante perspektiver på læring

Anmeldelse

Mange interessante perspektiver på læring

Anmeldt af_
gs_redaktor

Forlag

Forlaget KLIM

Fag

Pædagogik

Bogens forfatter(e)

Mikael Jensen (red.)

Antal sider

231

Pris

299,95,-
Anmeldt af_
gs_redaktor

Hvordan lærer elever bedst? Det har været et af de centrale spørgsmål i den pædagogiske debat i de seneste år. Elevernes læring er lærerens væsentligste opgave. Og hvordan løses så denne opgave? Det kan gøres på forskellig vis: Der findes en lang række meget forskellige læringsteorier, som man kan støtte sig til. Der er rodfæstede traditioner på området, med hensyn til hvad der virker bedst. Og der findes mange hjemmestrikkede opfattelser af, hvad god læring er.

Men man kan også gå en anden vej. Det er det, som en række svenske forskere gør i bogen. De fokuserer på de forskellige fundamenter, som læring står på. Det gør de ved at udbrede en vifte af forskellige perspektiver på læring. Bogens styrke er, at de store forkromede læringsteorier er skudt i baggrunden, og forskerne bag bogen viser læringsbegrebets bredde med udgangspunkt i deres egen forskning i læring. Man må sige, at der fremkommer en bred palet af aspekter af læring. Det spænder lige fra læring og hjerne- og kognitionsforskning over læring og erfaring, interaktion, udvikling og kommunikation til forskellige læringssyn og læring set i relation til dannelse og demokrati.

Bogens pointe er, at læring er et yderst komplekst fænomen, og der er mange aspekter, der kan inddrages i relation til elevernes læring. Elevernes læring finder ikke sted i et tomrum, men læringssituationen påvirkes ud over indhold og form af det sted, læringen foregår, og hvad samfundet vil med læringen. Man kan således sige, at læringens fundamenter består af læringens hvad, hvordan, hvor og hvorfor. Her kan man så tage sit afsæt og bygge videre på sine egne konkrete læringssituationer med eleverne. Bogen giver således rig mulighed for læreren til at udvikle sin egen opfattelse af, hvilke forhold der har betydning for elevernes læring.

Link er kopieret
Kommentar til anmeldelsen

Skriv et svar Annuller svar

Du skal være logget ind for at skrive en kommentar.

Fortsæt med Facebook
Continue with Google
Fortsæt med Twitter

Eller opret med din email

Klik her, hvis du har glemt din adgangskode
  • Annonceinfo
  • Job
  • GL
  • Redaktionen
  • Artikler
  • Anmeldelser
  • Meninger
  • Skriv et debatindlæg

Tilmeld nyhedsbrev

Gå ikke glip af nyheder fra Gymnasieskolen

Indtast din email adresse
Copyright Gymnasieskolen 2023

Anbefalede stofområder
  • Arbejdsmiljø
  • Undervisning
  • Karriere
Anbefalede emner
  • Corona
  • Stress
  • Eksamen

Artikler

Meninger

Anmeldelser

Ingen resultater